به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تروریستهای مسلح در جنوب شرقی حلب گذرگاههای تعیین شده برای خروج غیرنظامیان را مسدود کردند و نیروهای ارتش سوریه به همین علت عملیات در این منطقه را از سر گرفتند.

بر این اساس، نیروهای ارتش سوریه از ساعت ۲ بامداد جمعه تا ساعت ۱۲ ظهر از شدت عملیات در بخش جنوب شرقی حلب کاسته اند تا اینکه ارتش سوریه اطمینان پیدا کرد که دیگر خروج غیرنظامیان از این منطقه دشوار است و به همین علت عملیات آزاد سازی را از سر گرفت. البته در فاصله ۲ بامداد تا ۱۱ ظهر حدود پنج هزار غیرنظامی از این منطقه خارج شدند که نیروهای ارتش سوریه آنها را به مناطق امن در جبرین انتقال دادند. پس از ساعت ۱۱ اعضای گروه جبهة النصرة گذرگاههای تعیین شده را تحت کنترل گرفتند و خروج غیرنظامیان از محله های مذکور غیرممکن شد.

ارتش سوریه پس از آن ابتدا با ریختن آتش و حملات هوائی به مقر گروههای مسلح در این مناطق به ویژه حی الفردوس و بستان القصر و الکلاّسه که محل اصلی استقرار اعضای جبهة النصره است اقدام کرد. نیروی هوائی ارتش سوریه شمال غربی حلب و خصوصاً جمعیة الزهراء را نیز هدف قرار داد. ارتش سوریه در واقع سعی دارد مانع از شکل گیری هرگونه جبهه جدیدی توسط افراد مسلح در این منطقه شود. منابع مطلع در شهر الباب نیز می گویند این شهر بیش از هشت بار هدف حمله هوائی ترکیه قرار گرفته که منجر به شهادت ۳۵ غیرنظامی در این شهر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.