‌به گزارش ایسنا،‌ محمود صابری با تشریح جزییات این عملیات جستجو و نجات دریایی اظهار کرد: در پی اعلام اضطرار شناور "فدک ۲۰۰" به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرلنگه مبنی بر احتمال غرق شدن و نواقص فنی و موتوری، بلافاصله عملیات دریایی جهت نجات شناور و سرنشینان آن از خطر غرق‌شدگی و آب‌گرفتگی آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از دریافت پیام اضطرار، تیم امداد و نجات به سرپرستی «علیرضا نمازی» سر راهنمای مستقر در این بندر به همراه یدک‌کش عاشورا و شناور ناجی به موقعیت اعزام شدند.

صابری از مخاطرات این عملیات سخن به میان آورد و افزود: در شرایط بسیار نامساعد جوی و باد شدید "نعشی" که سبب تعطیلی بنادر غرب هرمزگان نیز شده بود، تیم نجات فعالیت خود را آغاز کرد.

وی جلوگیری از ایجاد مخاطره و تصادم و یا هرگونه حوادث احتمالی در خصوص شناورهای مستقر در لنگرگاه و همچنین ممانعت از ناایمن بودن مسیر تردد دریانوردی به دلیل سرگردان شدن شناور مضطر را ازجمله چالش‌های این عملیات عنوان کرد.

این مقام مسئول در همین رابطه بیان داشت: فرمانده این عملیات در شرایط نامساعد جوی، با شجاعت و رشادت مثال‌زدنی، موفق به یدک کردن شناور فدک ۲۰۰ و پهلو دهی آن به اسکله بدون کوچک‌ترین صدمه‌ای به شناور و نجات سرنشینانش، شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اعلام اینکه این عملیات حدود ۴ ساعت به طول انجامید، اضافه کرد: طی این عملیات سرعت باد به ۳۵ نات (۵۵ کیلومتر) هم رسید که انجام هرگونه تردد و انجام عملیات نجات را مشکل ساخته بود و بر همین اساس، انجام این عملیات با شرایط و امکانات موجود در نوع خود قابل‌توجه بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.