زهرا ساعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا‌ اظهار کرد: پیشنهاد اصولی جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تولید نفت خام اعضای اوپک و اجماع اعضا بر این موضوع نشان دهنده حقانیت و منطق صحیح ایران در سطح بین المللی بود.

وی افزود: ایران تنها کشوری است که با این توافق نه تنها سقف تولید خود را کاهش نمی دهد بلکه این مجوز را دارد تا تولید خود را روزانه ۹۰ هزار بشکه افزایش دهد و این یک برد استراتژیک برای کشورمان محسوب می شود.
ساعی اضافه کرد:‌ بر اساس گفته کارشناسان این حوزه کاهش 4.5 درصد تولید نفت اوپک به افزایش قیمت نفت خواهد انجامید که البته صحت این ادعا با رشد 10 درصدی قیمت نفت در یکی دو روز گذشته تایید می شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو عنوان کرد: جذب درآمدهای بیشتر از محل افزایش تولید و قیمت خواهد توانست کمک شایانی به افزایش بودجه کشور کرده و امید می رود با روی دادن این مهم و تدبیر دولت شاهد گشایش در بخش های مختلف کشور باشیم.
اعضای اوپک در یکصد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند و پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.
بنا بر توافق اوپک ایران تولید نفت خود را در ماه ژانویه سال ٢٠١٧ میلادی از رقم سه میلیون و ٧٠٧ هزار بشکه در روز آغاز خواهد کرد و به تدریج روزانه ٩٠ هزار بشکه به این رقم می افزاید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.