به گزارش خانه ملت؛ عزت‌الله یوسفیان ملا، در خصوص اینکه وزیر دفاع نسبت به همکاری مجدد ایران و روسیه در نوژه عنوان کرده است که برای کمک به دولت قانونی سوریه، هر همکاری لازم باشد با روسیه انجام می‌ددهیم، اظهار داشت: هر کاری که لازم باشد در همکاری با روسیه برای مبارزه با داعش انجام شود باید مطابق با قانون اساسی کشور باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما نمی توانیم قانون اساسی را نقض کنیم با این بهانه که هدف خاصی را داریم، مگر اینکه مقام معظم رهبری تصمیمی را اتخاذ کنند.

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلاکی ادامه داد: وزیر دفاع حق شکستن قانون اساسی را ندارد و اگر این کار تنها با تصمیم وزیر دفاع انجام شود، قطعا مجلس با این اقدام برخورد خواهد کرد.

یوسفیان ملا متذکر شد: اگر این موضوع تصمیم مقام معظم رهبری باشد با توجه به اصل ولایت مطلقه فقیه و دور اندیشی ایشان، مقام معظم رهبری می‌توانند بر خلاف قانون اساسی دستور دهند که معمولا رهبری معظم انقلاب این کار را انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به سابقه استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه، گفت: متاسفانه در گذشته این اقدام انجام شد و این اشتباهی بود که مرتکب شدند ولی نباید ما قانون اساسی که خون بهای شهدا است را زیر پا بگذاریم.

یوسفیان ملا گفت: قانون اساسی صراحت دارد که در اختیار سایر کشورها قرار دادن هرگونه پایگاه نظامی ممنوع است، حتی اگر آن کشور متحد ما باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.