ناصر اطرج در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: به دلیل عوامل جوی و بارندگی شدید در هرمزگان و تخریب بوته‌های خیار، بار این محصول را در استان کم داشتیم و سبب افزایش قیمت خیار شد.

وی بیان داشت: علاوه بر آن صادرات این نوع صیفی جات به کشورهای آسیانه میانه نیز مزید برعلت شد و کمبود شدید خیار دلیل افزایش ۳۰ درصدی قیمت این میوه شد.

رئیس میدان میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو خیار اصلاحی گلخانه‌ای ۴ هزار تومان به پایین است.

اطرج از صادرات خیار گلخانه‌ای یزد به آسیای میانه خبر داد ، افزود: این موضوع سبب شد که بارهای خیار به اصفهان به شدت کاهش پیدا کند در حالی که قیمت مرکبات شمالی به نسبت هفته گذشته در اصفهان تا ۳۵ درصد کاهش یابد.

وی اضافه کرد: سرمای شدید درهفته قبل شمال باعث شد که باغداران و کشاوران شمال به دلیل ترس از یخبندان دوباره، مرکبات را روانه بازار کنند و همین عامل سبب کاهش قیمت مرکبات شمال شد.

اطرج با بیان اینکه از مناطق شمالی کشور پرتقال، کیوی و نارنگی وارد بازار می‌شود، ادامه داد: البته این در صورتی است که قیمت مرکبات که از جنوب وارد می‌کنیم همچنان با ۳۰ درصد افزایش قیمت به فروش می‌رسد زیرا در واردات این مرکبات از جنوب همچنان با کاهش روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه از جنوب پرتقال و لیمو به بازار اصفهان وارد می‌شود، اضافه کرد: قیمت سبزیجات نیز با همان قیمت هفته گذشته و ۳۰ درصد افزایش قیمت به فروش می‌رسد.

رئیس میدان میوه و تره بار اصفهان اعلام کرد: سبزیجات از خوزستان وارد می‌شود و به دلیل بارندگی شدید در این منطقه همچنان سبزیجات باقیمت بالا به فروش می‌رسد.

وی گفت: اصفهان تنها میوه‌های گلخانه‌ای دارد و به همین دلیل بیشتر میوه و صیفی جات را در فصل پاییز و زمستان از دیگر استان‌ها وارد می‌کند و به دلیل عوامل جوی قیمت‌ها نیز فراز و نشیب دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.