به گزارش پرشین خودرو، شرکت USS یک شرکت مادر فروش اتومبیل‌های دست دوم در ژاپن است و شرکت‌های کوچکتر معمولاً اتومبیل‌ها را از این شرکت می‌خرند و در شعبه‌های خودشان می‌فروشند.

روش فروش در USS به سبک حراج است و هرکه قیمت بالاتری ارائه دهد، صاحب ماشین است. خریداران پیش از شروع حراج، در پارکینگ گسترده‌ای اتومبیل‌ها را می‌بینند و شماره هر کدام که قصد خرید دارند را یادداشت می کنند.

حراج در یک سالن با ظرفیت ۱۳۵۰ صندلی و از طریق تصویر صورت می‌گیرد. با نشان دادن عکس و شماره هر خودرو روی مانیتور، آن ماشین به حراج گذاشته شده و همه در قیمت گذاری شرکت می کنند. با هر بار فشار دادن یک دکمه، قیمت را ۵۰۰۰ ین بالا می‌برند.
حراج هر اتومبیل هم تنها 15 ثانیه طول می‌کشد. در یک لحظه، چندین اتومبیل با هم به حراج گذاشته می‌شوند و خریدار باید در آنِ واحد قیمت چند اتومبیل را روی مانیتور کنترل کند.

حراج هفته ای یکبار برگزار و هر بار 10هزار اتومبیل به قیمت کل 54 میلیون دلار خرید و فروش می‌شود. افراد معمولی نمی‌توانند در محل حضور داشته باشند، ولی با پرداخت مبلغی می‌توانند عضو سایت این شرکت شده و به صورت مجازی در حراج شرکت کنند.

تنها کسانی می‌توانند در این حراج شرکت کنند که شرکت اتومبیل فروشی دارند.
بر اساس قانون ژاپن، فروشنده ماشین دست دوم بصورت کتبی باید دفعات خرابی، نوع خرابی، دفعات تصادف و محل تصادف را قید کند. پیش از شروع حراج، خریداران این نکات را چک می‌کنند.

یکی از مصرف‌های بالای ماشین‌های دست دوم در ژاپن، صادرات است؛ شرکتهای فروش خودرو در ژاپن، ماشین های دست دوم را به آفریقا، آمریکای_جنوبی و آسیای مرکزی صادر می‌کنند و سود خیلی خوبی هم می‌برند. خودروهای دست دوم در داخل ژاپن هم بازار خوبی دارد؛ خودروهای دست دوم تا زمانی که معاینه سالانه‌اش را بگذراند، قانونی برای از دور خارج کردن آن وجود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.