به گزارش تابناک، روزنامه های امروز بیانات دیرز رهبر انقلاب در جمع بسیجیان و هشدار به امریکا مبنی بر نقض برجام را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع انتخابات و همچنین وفات ایت الله موسوی بجنوردی از دیگر موضوعات مهم امروز است.

روزنامه های امروز بیانات دیروز رهبر انقلاب را در کانون توجه قرار داده اند.

روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان«آرامش در سایه مقاومت یا تسلیم؟» به قلم سعدالله زارعی نوشت:« باور اینکه کسانی در متن جامعه ایران و بخصوص در حوزه نخبگان نتوانند حقایقی که معاندان جمهوری اسلامی هم به آن اعتراف می‌نمایند، درک کنند و به تجزیه و تحلیل‌های غیرواقعی درباره انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن بپردازند، بسیار دشوار است.

درباره توانایی ایران در راهبری منطقه غرب آسیا و پذیرش این راهبری نکات زیادی در مطبوعات و سایر رسانه‌های غربی و غیر غربی مطرح شده‌اند و بخصوص پس از نقش‌آفرینی محوری ایران در دفع جریانات تروریستی- تکفیری، صلاحیت و توانمندی و پذیرش این دو در سطح منطقه جلوه ویژه‌ای پیدا کرد. همه دشمنان به این نکته اذعان دارند که اگر اقدام شجاعانه و مدبرانه ایران نبود الان تروریست‌های تکفیری حتی بر آن دست از کشورهای عربی- نظیر عربستان- که به آنان کمک بی‌دریغی کرده‌اند، مسلط شده بودند. این روزها این اعتراف بطور رسمی هم به مناظرات پربیننده تلویزیونی آمریکا هم کشیده شد و به نقش مهارگر حزب‌الله لبنان در قضایای اخیر تروریستی و نقش مؤثر هر گروه دیگر مرتبط با ایران اعتراف شد. همین امروز در عراق گروههای پارلمانی مختلف شیعه،‌ سنی و کرد برای تثبیت «حشد شعبی» در حال یک توافق تاریخی‌اند و این به آن معناست که اگر پیش از بحران دو سال اخیر عراق، به شیعه به عنوان یک طایفه نگاه می‌شد پس از موفقیت ایران و طوایف عراقی در دفع فتنه داعش، هم اینک توافق بر سر استقرار دائمی گروهی بزرگ که در تبلیغات آمریکایی و سعودی به عنوان یک جریان شیعی معرفی می‌گردید، به عنوان «راه حل دائمی» عبور از بحران‌ها و مشکلات نگریسته می‌شود. تلاش ایران برای رسیدن به موقعیتی برتر در منطقه مانع نابودی دستجمعی منطقه شده است نه اینکه به قول این آقایان سبب نابودی دستجمعی شده باشد. برای یک لحظه به این سوال بیندیشیم که اگر ایران اقتداری نداشت و مطابق وظیفه انسانی و الهی خود به کمک ملت‌های مظلوم دیگر نمی‌شتافت، با حمله نظامی آمریکا به افغانستان و عراق، با حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه، با حمله عربستان به یمن و با حمله گروه‌های تروریستی سلفی به عراق و سوریه و لیبی و... چه وضعی پیش می‌آمد؟ آیا همین عربستان، ترکیه و قطر که بیشترین وابستگی را به آمریکا داشته و بیشترین کمک را به گروه‌های تروریستی کرده‌اند، دچار بحران نمی‌شدند؟ پس منصفانه این است که گفته شود اگر ایران مجهز به نیرویی توانمند و مبتکر برای کمک به دولت‌ها و ملت‌های منطقه نبود، منطقه غرب آسیا و به خصوص ایران بی‌دفاع می‌ماند و آتش بحران‌آفرینی آمریکا و تروریست‌ها حتما به ایران هم می‌رسید.»

فوت آیت الله موسوی اردبیلی

سید محمود دعایی در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان« حامی نواندیشی، منتقد تندروی نوشت:« مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی از پیشگامان تحول در حوزه علمیه قم بودند و در کنار دیگر بزرگان خواستار نوآوری و ارتقای سطح دانش و بینش طلاب. اهتمام آن مرحوم به این مقولات بسیار ستودنی است. نوآوری و تحولخواهی ایشان در مقالاتی که برای نشریات آن زمان همچون «مکتب اسلام» و «مکتب تشیع»به رشته تحریر درآوردند، مشهود بود.

آیت‌الله موسوی اردبیلی در تأسیس مدارس جدید و مراکز پژوهشی به دنبال تربیت و پرورش نسل جدیدی بودند که نیازهای روز را درک کنند و پاسخ‌های مستدل و منطقی برای جویندگان و پرسشگران داشته باشند. در همین راستا مدارس «مفید» را تأسیس کردند. ایشان همچنین در ایام انقلاب در مسجد قبا و حسینیه ارشاد به تفسیر قرآن و ارائه مبانی نو می‌پرداختند. در جریان نهضت امام(ره) پناه انقلابیون و مبارزانی بودند که برای آگاهی‌بخشی و روشنگری و پاسخ به نیازهای جامعه تلاش می ‌کردند. تلاش‌هایی که بعدها با پیروزی انقلاب اسلامی ثمر داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم در شورای انقلاب و مجلس خبرگان و دستگاه قضایی توانمندی‌های خود را بروز دادند و سهم غیر قابل انکاری در استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند. ایشان در زمره انقلابیونی هستند که قبل و بعد از پیروزی نهضت اسلامی، نقش‌آفرینی تأثیرگذار داشتند.

بعد از رحلت امام (ره) به حوزه علمیه بازگشتند تا اطلاعات و تحقیقات و تجربیات اندوخته شده را صرف آموزش طالبان علم کنند. محضر ایشان پناهگاهی شد برای جویندگان سطوح عالی علم و نوآوری در مباحث. چنانکه دانشگاه مفید را در قم تأسیس کردند و مدرسان برجسته را برگزیدند.»

ادامه ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان« تهمت به رئیس دستگاه قضا چرا شرمسارتان نکرد؟!» نوشت:« شایعات اخیر درباره قوه قضائیه اگرچه ناشی از کم‌مایگی و خط‌بازی تندروهای تجدیدنظر طلب بود اما لازم بود تا بدان پاسخ داده و اذهان شفاف شود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه دیروز ضمن توضیح درباره آنچه «حساب‌های شخصی رئیس دستگاه قضا» خوانده می‌شد و ایجاد شفافیت درباره آن، گریزی هم به «شرمساری‌های رئیس‌جمهور» و «اظهار تأسف رئیس مجلس» درباره لغو سخنرانی علی مطهری زد که به‌رغم این همه شرمساری برای لغو یک سخنرانی، درباره شایعاتی که علیه رئیس دستگاه قضا منتشر شد آن هم از سوی هم‌خطی‌ها و هم‌پالکی‌های خودشان، سکوت کردند و ابداً شرمسار نشدند. آیت‌الله آملی اگرچه تأکید کرد نیازی به دفاع «اینها» (روحانی و لاریجانی) ندارد اما در واقع از «آنها» خواست که از خواب خط‌بازی بیدار شوند زیرا رئیس‌جمهور، رئیس همه مردم است نه رئیس یک خط و یک جناح و نه رئیس اپوزیسیون! »

ادامه ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.