به گزارش خبرآنلاین استاد سلیم موذن زاده اردبیلی معروف به سلطان الذاکرین صبح امروز در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی یکی از مداحان ایرانی به زبانهای ترکی، فارسی و عربی بود که در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در شهر اردبیل دیده به جهان گشود.

وی که بیش‌تر نوحه‌هایی را به زبان ترکی آذربایجانی سروده، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت. پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن‌زادهٔ اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران است و برادرش رحیم مؤذن‌زادهٔ اردبیلی نیز از مؤذنان اسلامی است

پس از جلساتی که در شورای فرهنگ عمومی استان در پی در گذشت این مداح عالیقدربرگزار شد: روز پنجشنبه ۴ آذر ماه به خاطر رحلت این مداح بزرگ عالم اسلام و تشیع استاد سلیم موذن زاده در استان اردبیل عزای عمومی اعلام شد.

اما علاوه بر آن در جلسات هماهنگی برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر این مداح برجسته کشوری تصمیم بر این شد تا پیکر ایشان فردا چهارشنبه سوم آذرماه در ساعت ۱۵ عصر پس از اقامه نماز میت توسط آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان از مقابل مصلی اردبیل آغاز شده و تا میدان شریعتی این شهر ادامه داشته باشد. و پس از آن نیز پیکر این مداح عالیقدر در قطعه مفاخر بهشت زهرای اردبیل تدفین و خاکسپاری شود.

طبق وصیت این مرحوم نوای «زینب زینب» فردا در اردبیل طنین‌انداز می‌شود همچنین مسیر برگزاری مراسم تشییع فردا به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز اردبیل پخش خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ پیش از این اخباری مبنی بر وصیت آن مرحوم بر تدفین پیکر ایشان در جوار بارگاه امام رضا (ع) منتشر شده بود که این مطلب از طرف مسولان و خانواده آن مرحوم تکذیب شد.

مراسم شام غریبان این افتخار بزرگ عرصه مداحی بعد از نماز مغرب و عشای روز چهارشنبه در مسجد اعظم و مراسم سوم ایشان نیز در همین مسجد برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.