به گزارش مهر، بزرگترین طرح نقاشی واقعه عاشورا و حماسه آفرینی شهدای کربلا به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دربغداد و موسسه عراقی جوانان نوآور و با حضور حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی و تولیت شرعی حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی رونمایی شد.

تولیت شرعی حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) دراین مراسم ضمن قدردانی از اقدام رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، گفت: همه ما باید برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی تلاش کنیم تا دین خود را به حضرت سیدالشهدا ادا کرده باشیم.

همچنین حجت الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، از تلاش هنرمندان عراقی برای اجرای این طرح تقدیر کرد و اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی برای ترویج تفکر ناب شیعه بسیار تاثیرگذار است.

براساس این گزارش، این گروه با حضور ۱۴ هنرمند و نقاش عراقی به شکل زنده در یکی از خیابان های پر رفت و آمد در نزدیکی حرم مطهر امام حسین(ع) این نقاشی را اجرا کرده اند.

هنرمندان عراقی خلق این اثر را در ابعاد ۳ متر و ۲۵ سانتی متر و طول ۵۰ متر به ثبت رسانده اند که در کشور عراق به عنوان بزرگترین کارگاه نقاشی شناخته می شود.

رونمایی ازبزرگترین طرح نقاشی واقعه عاشورا در کربلا

رونمایی ازبزرگترین طرح نقاشی واقعه عاشورا در کربلا

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.