به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید برخی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

بیشترین کلیدی که توسط یک طوطی از حلقه خارج شده

«Smudge» باهوش که متعلق به مارک استایگر سوئیسی است، رکورد جدیدی برای بیشترین کلیدی که توسط یک طوطی از حلقه کلید خارج شده را به دست آورد. او توانست در نوامبر ۲۰۰۱ به طور باورنکردنی کلید را از یک حلقه کلید «S» شکل زیر دو دقیقه خارج کند و در ژانویه ۲۰۰۹ توانست در مادرید توانست رکورد خود را به ۲۲ کلید افزایش دهد، شاهکاری که تاکنون شکست نخورده باقی مانده است. اما این تنها طوطی رکورددار گینس نیست، «زاک» طوطی از ایالات متحده رکورد بیشتر قوطی نوشیدنی که توسط یک طوطی در یک دقیقه باز شده را دارد، او ۳۵ قوطی را باز کرده است و هم چنین بیشترین ضربه بسکتبالی که توسط یک طوطی در یک دقیقه داخل سبد افتاده ۲۲ ضربه است.

طولانی ترین دستبند بافتنی

خواسته پسر جوان برای ایجاد یک دستبند بافتنی که آنقدر بلند باشد که به ماه برسد توسط برادر کوچکترش به حقیقت پیوست. «جسی هال» سه ساله و والدینش عنوان رکورد گینس را برای طولانی ترین دستبند بافتنی به نمایندگی از برادر پنج ساله اش «اسکای» که سال گذشته در نبرد با سرطان درگذشت، به دست آورد. در سال ۲۰۱۳ تشخیص داده شد که اسکای از یک تومور مغزی بدخیم رنج می برد.

درحالیکه اسکای درمان اکسیژنی دریافت می کرد که نیاز بود سه بار در هفته به مدت یک ساعت و نیم در یک اتاق تحت فشار قرار بگیرد، زمانش را به بافتن می گذراند، آخرین شوق او که بافتن حلقه های پلاستیکی رنگی به شکل دستبند بود. والدین او اندرو و سالی شوق پسرشان را به بافتن این دستبندها اینگونه توضیح می دهند: «کارکنان مرکز درمانی همیشه وقتی می خواستند در را قفل کند به اسکای می گفتند می خواهند او را به ماه بفرستند و شروع به شمارش می کردند... اسکای می پرسید با چند دستبند می تواند به ماه برسد.» متاسفانه تومور موجب نابودی سیستم عصبی اسکای و مرگ نابه هنگام او شد، قبل از اینکه دستبند بافتنی بلند خود را به پایان برساند. با هدف ادای احترام به اسکای، والدین او و بردار کوچکترش، از طریق رسانه های اجتماعی از مردم خواستند کمک کند زنجیره بافتنی او به پایان برسد، هم چنین به جمع آوری پول و آگاهی درباره «Blue Skye Thinking» یک موسسه خیریه که برای حمایت تحقیقاتی و درمانی تومورهای مغزی است پرداختند. حامیان از سراسر جهان با فرستادن این دستبندها از گوشه و کنار جهان به درخواست آن ها پاسخ دادند. خانواده اسکای سرانجام بیش از ۳۰ هزار متر بافتنی جمع کردند و دستبند نهایی ۱۲۵۲۹.۴ متر شد. طولی حدود ۴۱ برابر ارتفاع برج ایفل که رکورد قبلی که ۱۴۷۳.۹ متر بود را شکست. هم چنین ۲۰۰ هزار پوند هم برای موسسه خیریه آن ها جمع آوری شد.

سنگین ترین خودرویی که با ریش کشیده شده

مانند «کارل هاینز هیل» که رکورد بیشترین پیروزی در قابت های جهانی ریش و سبیل را دارد و «سروان سینگ» از کانادا که با موهای صورت ۲.۴۳ متری خود رکورد بلندترین ریش را دارد، نمونه های باورنکردنی زیادی از رکوردشکنی با موهای صورت وجود دارد. «آنتاناس» رکورد سنگین ترین خودرویی که با ریش کشیده شده را دارد، او یک اتومبیل ۱۹۵۲ کیلوگرمی را به مسافت ۵ متر در لیتوانی کشیده است. این رکورد قبلا متعلق به «محمود سعدی» از پاکستان با یک خودروی ۱۷۴۰ کیلوگرمی بود.

بلندترین آسانسور جهان در فضای آزاد

آسانسوری به ارتفاع ۳۲۶ متر در پارک ملی ژانگ جیاجی رکورد طولانی ترین آسانسور فضای باز جهان را دارد. آسانسور ۱۷۱.۴ متر بالاتر از سطح زمین و در یک طرف صخره کوارتز ساخته شده است. این آسانسور منظره ای تماشایی روی به تشکل های سنگی یکپارچه عظیم منطقه ارائه می دهد و از سال ۲۰۰۲ به روی عمومی باز است، صعود در این آسانسور ۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه طول می کشد و ظرفیت آن ۴۹۰۰ کیلوگرم است.

رکورد بیشترین لگد زدن به سر خود در یک دقیقه

«پوسکار نپال» رکورد بیشترین لگدی که در یک دقیقه به سر خود زده را در شهر کانتیپور در نپال به دست آوده است. پوسکار جمعا ۱۳۴ لگد در تنها ۶۰ ثانیه به پیشانی خود زده است. پوسکار می گوید: «من می خواهم چیزی به مردم فقیر مناطق روستایی بدهم. من از مردم کشورهای مختلف می خواهم درباره من بدانند. شکستن رکورد رویای همیشگی من بوده است.» پوسکار تکنیک ضربات متناوب را با استفاده از هر دو پا و خم کردن بدنش که به انعطاف و سرعت زیادی نیاز دارد، توسعه داد، او هشت ماه هرروز تمرین کرده تا توانسته به این رکورد دست یابد. او آنقدر با سرعت این کار را انجام داده که یکی از شاهدان از حرکت آهسته ویدئوی ضبط شده از او استفاده کرده تا مطمئن باشد تکنیک به درستی انجام شده است. او تصمیم دارد ۱۰۰ رکورد به نام خود ثبت کند و معتقد است این به رشد کشورش کمک می کند، او می خواهد ثابت کند مردم کشور کوچک و فقیری مثل نپال هم می توانند هرکاری بکنند و می خواهد جالب انگیز - الهامی برای مردمش باشد.

بیشترین اسکوپ بستنی که روی یک قیف متعادل شده

تری موریس مدیر آموزش جهانی بستنی طبیعی نیوزیلند با استعداد خاصی برای روی هم گذاشتن اسکوپ های بستنی است. او در سال ۲۰۱۰ در پکن، چین به طور ماهرانه ای رکورد بیشترین اسکوپ بستنی که روی یک قیف متعادل شده را شکست. برای دستیابی به این رکورد، قیفی که استفاده می کند نباید بیشتر از ۹.۵ سانتیمتر قطر داشته باشد، و همه اسکوپ ها باید حداقل ۱۰ ثانیه روی آن بمانند. آشریتا فورمن که چندین رکورد گینس دارد در اکتبر ۲۰۱۳ توانست ۱۰۰ اسکوپ بستنی را روی قیف قرار دهد و رکورددار این عنوان باشد.

طولانی ترین صف دومینوی انسانی

در سال ۲۰۱۰ هزاران نفر در چین با لباس های سفید در یک صف طولانی ۷.۲ کیلومتری، قبل از اینکه یکی بعد از دیگری روی هم بیفتند یک دومینوی بزرگ انسانی را تشکیل دادند. طولانی ترین دومینوی انسانی از ۱۰۲۶۷ نفر در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در چین تشکیل شد. شرکت کنندگان از دانش آموزان و سایر شهروندان شهر اوردوس تشکیل می شد و ۶۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه طول کشید تا صف تکمیل شود.

بیشترین اندازه ای که یک دهان باز شده

«برند اشمیت» از آلمان دهانش را به اندازه باورنکردنی ۸.۸ سانتیمتر باز کرد و رکورد «جی جی بیتنی» از امریکا را با اختلاف ۴ میلیمتر شکست.

بیشترین مسافت دوچرخه سواری زیر آب

از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ «ویتوریو» رکورد بیشترین مسافت دوچرخه سواری زیر آب را نگه داشته بود، اما آشریتا فورمن و ینس استوتزنر از آلمان اکنون رکورد او را شکسته اند.پ ینس ۶۷۰۸ متر در دسامبر ۲۰۱۳ زیر آب دوچرخه سواری کرد. او با موفقیت ۷۸ دور مسافت ۸۶ متری را در یک استخر شنا پیمود.

بزرگترین مجموعه مدفوع فسیل شده دایناسور!

«جورج فراندسن» از ایالات متحده با مجموعه شگفت انگیز بزرگترین مجموعه مدفوع فسیل شده وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد. همان طور که در موزه فلوریدای جنوبی ثبت شده، جورج او وقتی مجموعه اش را به عنوان دانشجوی فسیل شناسی در کالج آغاز کرد تاکنون ۱۲۷۷ قطعه مدفوع از دوره ماقبل تاریخ جمع آوری کرده است. این علاقمند به تاریخ ۳۶ ساله مدفوع های فسیل شده را از ۱۵ ایالت امریکا و هشت کشور جهان جمع آوری کرده است. بزرگترین قطعه او ۱.۹۲ کیلوگرم وزن داشته و در کارولینای جنوبی پیدا شده و به دوره میوسن، ۲۳.۸-۵.۳ میلیون سال پیش برمی گردد و از یک گونه تمساح بزرگ حدود ۶ متری تولید شده است. آن ها مثل یک سنگ سخت هستند و بو ندارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.