به گزارش انتخاب در روز انتخابات سال ۲۰۰۸، بیشتر مردم آمریکا از لحظه تاریخی پیروزی اولین رئیس جمهوری سیاه پوست آمریکا شگفت زده شده بودند، ولی خیلی ها به همان اندازه به لباسی که میشل اوباما، اولین «بانوی اول» سیاه پوست آمریکا به تن داشت، چشم دوخته بودند.

میشل اوباما برای این روز تاریخی یک پیراهن یقه گرد دو رنگ سیاه و قرمز مارک معروف «نارسیسو رادریگز» پوشیده بود که بلافاصله در بین کارشناسان مد بحث برانگیز شد. برخی گفتند چشم را می زند، برخی دیگر گفتند پوشیدن این لباس اشتباه بزرگی بود. خیلی ها با یکدیگر هم عقیده بودند که خانم اوباما سلیقه اش در لباس پوشیدن خوب نیست.

جسیکا بتنکورت بازیگر گفت: «من به اوباما رأی دادم، ولی نه به آن لباس.»

لباس دو رنگ قرمز و سیاه در وسط از پارچه ساتن سیاه یک طرح ضرب دری کرستی مانند داشت. خانم اوباما روی آن یک ژاکت پوشیده بود که رنگ قرمز پیراهن را دو چندان می کرد.

جف واین استاین، منتقد فرهنگ و هنرهای زیبا، آن را به آتشفشان های زادگاه باراک اوباما، هاوایی تشبیه کرد.

هرچند خیلی ها از خانم اوباما تمجید کردند که یک مارک آمریکایی را برای این شب انتخاب کرده.

جولی گیلهارت، مدیر مد فروشگاه لوکس بارنیز (Barneys) در نیویورک گفت «لباس میشل اوباما به دور از پز و تظاهر بود. و فریاد می زد که خودتان باشید و نگذارید مردم به شما بگویند که چطور لباس بپوشید.»

چهار سال بعد در انتخابات سال ۲۰۱۲، میشل اوباما در شب انتخابات دومین دوره پرزیدنت باراک اوباما، با دو دخترش ساشا و مالیا روی صحنه به شوهرش ملحق شد، همه سورپریز شدند - لباس میشل نو نبود.

ظاهراً میشل اوباما برایش مهم نبود که در این شب مهم لباس تکراری بپوشد.

و بار دیگر خیلی ها از تحصیلات و دستاوردهای او در چهار سال گذشته، چشم پوشی کرده و از پوشیدن لباس تکراری اش انتقاد کردند.

او یک پیراهن مارک «مایکل کورس» بنفش به تن داشت که قبلاً در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ در مناسبت های دیگر پوشیده بود؛ تنها روی آن، مانند چهار سال پیش، باز هم یک ژاکت سیاه به تن کرده بود.

اما برخلاف میشل اوباما، ملانیا ترامپ، مانکن سابق و بانوی اول آینده آمریکا، در شب انتخابات و پذیرش سمت ریاست جمهوری توسط شوهرش دونالد ترامپ، با یک لباس سر هم خیلی شیک عاجی رنگ مارک رلف لورن، ظاهر شد؛ که امسال خیلی مد شده است.

بلوز و شلوار سرهم ابریشمی - کرپ او با یک شانه باز از طراح نامی آمریکایی، دوخت ایتالیا و قیمت فروش آن در آمریکا نزدیک به ۴ هزار دلار است.

لباس ملانیا از سوی منتقدین مهر تأئید خورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.