به گزارش ایرنا، سیدعزت الله ضرغامی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران افزود: من یک لیست مفصلی از اقداماتی که بعد از برجام انجام داده اند، دارم که اینها در دو دسته خلاصه می شود یک دسته اقدامات و اظهارنظرهای اولیه مقامات آمریکا که در ظاهر گفتند کل توافق نامه و تعهدات را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: از همان اول که اشکال جدی برای انجام تعهدات پیش آمد سعی می کردند با پرده پوشی، کنایه و حرف های حاشیه ای بگویند نه مشکل حل می شود و شروع به توجیه کردن این مساله کردند و این بخشی از اظهارات آنهاست که مسئولان و مذاکره کنندگان با این بخش همراهی داشتند.
ضرغامی اضافه کرد: در واقع سخنگوهای نیابتی در داخل کشور رفتار آمریکاییها را توجیه می کردند که این موضوع ارتباطی به رئیس جمهوری و وزیر خارجه ندارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اما بخش دوم که امروز صریح اتفاق می افتد؛ مقامات آمریکایی کسانی که همراه تر بودند مثل جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در همین چند سخنرانی اخیرش تقریبا با صراحت اعلام می کنند اگر رفتار ایران این رفتاری باشد که ما می بینیم توقع نداشته باشید تعهداتی که روی کاغذ است را اجرایی کنیم.
ادامه دارد...

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.