به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مگ ویتمن(Meg Whitman) متولد ۱۹۵۶ (میلادی) در لانگ آیلند نیویورک به دنیا آمد.

انتخاب او برای ادامه تحصیل مانند بسیاری از دانش آموزان، رشته پزشکی بود. اما مجبور شد در دانشگاه پرینستون (Princeton University) به رشته ی علوم و ریاضی ادامه تحصیل دهد که به گفته خودش به این رشته علاقه چندانی نداشت.

مگ ویتمن وارد محیط کار شد و در مجله دانشجویی مشفول به فعالیت شد و به دلیل علاقه به اقتصاد و کار های مالی تصمیم گرفت تحصیلاتش را در رشته اقتصاد ادامه دهد و در این رشته توانست با رتبه عالی در مقطع کارشناسی فارق التحصیل شود که بعد از آن به مدرسه اقتصاد هاروارد رفت و مدرک MBA دریافت کرد.

این زن زمانی که در شرکت ای بی (eBay) در سال ۱۹۹۸ شروع به فعالیت کرد فقط ۳۰ کارمند داشت و با درامدی نزدیک به چهار میلیون دلار. اما هنگامی که از این شرکت خارج شد کارمندان این شرکت به ۱۵ هزار نفر رسیده بودند و درامد این شرکت در سال ۲۰۰۸ به ۸ میلیارد دلار رسید.

ویتمن دوباره به دنیای تکنولوژی بازگشت و در ۲۰۱۱ به هیات‌مدیره شرکت HP پیوست که سپتامبر همان سال مدیرعامل شد و حال این شرکت به دو کمپانی جداگانه تقسیم شد: هیولت پکارد انترپرایز به شرکت های بزرگ محصولات می فروشد و پشتیبانی می کند و اما کمپانی بعدی HP Inc است ک روی کامپیوتر های هوشمند و پرینتر های شخصی تمرکز دارد.

اینترنت این زن را میلیاردر کرد/ عکس

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.