به گزارش ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن که در آن در هر روز کاری سهام ۱۰۰ شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز جمعه با افزایش ۰.۱۴ درصدی مواجه شد.
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 9 واحد افزایش، به 6 هزار و 996 واحد رسید.
شاخص سهام بورس فوتسی ۲۵۰ لندن نیز با افزایش ۰.۳۶ درصدی مواجه بود و با ۶۳ واحد افزایش، به ۱۷هزار و ۶۴۴ واحد رسید.
در همین حال شاخص سهام سایر بورس های مهم اروپایی چون 'دکس' آلمان کاهش و کک 40' فرانسه و 'ایبکس 'اسپانیا روند افزایشی داشتند.
در پایان معاملات روز جمعه، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان ۰.۱۹ درصد کاهش و شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه ۰.۳۳ درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» ۰.۰۴ درصد، افزایش یافتند.
پوند انگلیس نیز عصر روز جمعه، در برابر دلار آمریکا با 0.32 درصد افزایش، در مقابل 1.2198 دلار و همچنین با 0.49 درصد کاهش در مقابل یورو، در برابر 1.1106 یورو معامله شد.
در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، روز جمعه در بازار لندن، با ۴۸ سنت کاهش به ۴۹.۹۹ دلار رسید.
به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز جمعه با 53 سنت کاهش به 49.19 دلار رسید.
به گفته تحلیل گران کاهش قیمت نفت خام به پایین ترین سطح در طی ۶هفته گذشته ناشی از وجود تردیدهایی در خصوص تصمیم اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت خام بوده است.
به گفته تحلیل گران همچنان درباره همراهی روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت غیر عضو اوپک با برنامه این سازمان برای کاهش تولید و تثبیت بازار نفت، تردیدهایی وجود دارد.
اعضای اوپک در نشست ۲۸ سپتامبر (هفت مهر) در الجزیره پایتخت الجزایر برای کاهش تولید نفت به محدوده ۳۲.۵ تا ۳۳ میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند.
این توافق قرار است در نشست رسمی 30 نوامبر (10 آذرماه) اعضای اوپک در وین بررسی و تصویب شود. ایران، نیجریه و لیبی از توافق یاد شده مستثنی هستند.
هر بشکه نفت خام دریای برنت که در ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی، در حدود ۱۱۵ دلار به فروش می رسد در اوایل سال گذشته میلادی به حدود ۶۰دلار و در ماه ژانویه گذشته حتی زیر ۳۰ دلار هم رسیده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.