به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز جمعه (۲۸ اکتبر) در گفتگو با خبرنگاران رسانه ها در قدس اشغالی اعلام کرد: طرفین فلسطینی و اسرائیلی موافقت اولیه خود با این دیدار را اعلام کرده اند، اما ما قصد عجله در این زمینه را نداریم، بلکه منتظر فرصت مناسب هستیم.

وی افزود: باید با فراهم کردن مقدمات لازم، زمینه حصول نتایج مورد نظر از این دیدار را فراهم کرد؛ چرا که این مساله برای هر دو طرف مهم و حساس است.

گاتیلوف تصریح کرد: هدف اصلی مسکو از سر گیری مذاکرات سازش است و این اتفاق باید در سریعترین زمان ممکن بیفتد.

وی با اشاره به ارائه برخی طرح ها برای از سر گیری روند سازش میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی که طرح فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی تا پایان سال جاری یکی از آنهاست، اعلام کرد: قبل از برگزاری این کنفرانس ها باید درباره نتایج و تاثیر آنها در تشویق طرفین به از سرگیری مذاکرات سازش فکر کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: ما هم اخیر طرحی را برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در خاورمیانه ارائه داده ایم که مورد موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد واقع شده است، اما همان زمان هم اعلام کردیم که از سر گیری دیدارهای مستقیم طرفین فلسطینی و اسرائیلی شرط لازم برای برگزاری این کنفرانس است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.