به گزارش ایرنا، «راوینا شمدسانی» سخنگوی دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه درگفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که نیروهای تروریستی داعش از شروع عملیات آزاد سازی موصل در ۱۷ اکتبر (۲۶ مهرماه) تا کنون بیش از هشت هزار خانواده عراقی ساکن حومه این شهر ربوده و به اسارت گرفته اند.
بر اساس این گزارش، گروه تروریستی تکفیری داعش از همان تاریخ تا کنون به قتل و کشتار کسانی که از دستورات وخواسته های این گروه پیروی نمی کنند یا درگذشته با نیروهای امنیتی عراقی همکاری داشته اند، مشغول بوده است.
این مقام سازمان ملل با بیان اینکه گروه تروریستی داعش تنها در یک مورد ۲۳۲ نفر از غیر نظامیان این مناطق را در روز چهارشنبه گذشته به قتل رسانده است، اضافه کرد بر اساس گزارش ها تا کنون پنج هزار و ۳۷۰ خانواده عراقی از «ناحیه شورا» و دو هزار و ۵۲۰ خانواده دیگر از مناطق نمرود در حمدانیه، حمام العلیل و القیاره درحومه این شهر به اسارت این گروه تروریستی در آمده اند.
وی اضافه کرد که داعش این خانواده ها را پس از ربودن به مناطق سوق الجیشی تحت تصرف خود برده و از آنها بعنوان سپردفاعی استفاده می کند.
به گفته این مقام سازمان ملل، از مجموع ۲۳۲ غیر نظامی که هفته گذشته به دست نیروهای این تشکیلات به قتل رسیده اند، ۱۹۰ نفر از آنان کسانی بوده اند که در گذشته با نیروهای امنیتی عراق همکاری می کردند و ۴۲ نفر دیگر ازآنان درپی سرپیچی از دستورات گروه تروریستی داعش با شلیک گلوله به جمجمه به قتل رسیده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.