به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت وزارت بهداشت یمن ششم اکتبر (۱۵ مهر) از شیوع وبا در صنعا خبر داد و در دهم اکتبر نیز سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان به وبا را در یمن ۲۴ نفر دانست، اما یک روز بعد، همین سازمان با انتشار بیانیه ای، شیوع این بیماری را رد کرد. اکنون بر اساس اطلاعات سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در یمن، ساکنان دست کم ۱۰ استان از ۲۳ استان این کشور، به وی‍ژه تعز، عدن، لَحِج، حدیده و صنعا با بیماری وبا دست به گریبان هستند.
رویترز نوشت: 18 ماه بمباران یمن به دست ائتلافی که عربستان هدایت آن را برعهده دارد، بسیاری از زیرساخت های این کشور را نابود کرده و امکانات بهداشتیِ آن را از میان برده است.
به نوشته رویترز، شیوع وبا تنها یکی از مشکلات ناشی از جنگ داخلی در یمن است و حدود ۷.۴ میلیون تن ازکودکان این کشور اکنون نیازمند کمک های پزشکی هستند و ۳۷۰ هزار نفر نیز با سوء تغذیه شدید دست به گریبانند.
به گزارش ایرنا، عربستان وائتلاف متجاوز آن، از 19 ماه قبل تاکنون علاوه بر کشتار مردم یمن در حملات هوایی وزمینی با محاصره هوایی فرودگاه صنعا مانع خروج یمنی ها از جمله بیماران وزخمی ها وورود یمنی های خارج از کشور شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.