به گزارش ایسنا، «حسین کلانتری» در نشست استانداران ادوار ایلام، اظهار کرد: فعال شدن ایلام در حوزه روابط بین‌الملل و تقویت دیپلماسی عمومی کشور نتیجه تلاش‌های استاندار و مجموعه مدیریتی استان بوده که در این ایام تنها با کشور عراق بیش از ۱۰ مورد تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی افزود: در بحث صدور مجوز احزاب شناسنامه‌دار رسمی در کشور که در گذشته ۹ مورد صادرشده بود، در دولت تدبیر و امید این مهم به ۱۷ مجوز رسمی رسید.

معاون سیاسی امنیت استانداری ایلام گفت: در حالی‌که سخنرانی و مناظره در دولت‌های نهم و دهم ۲۰ مورد بود تعداد ۳۵ سخنرانی و مناظره بی‌حاشیه تنها در طی سه سال دولت تدبیر و امید تاکنون برگزارشده است.

وی با اشاره به بحث انتصاب فرمانداران جدید گفت: در انتخاب فرمانداران رویه عوض شد و بیشتر از نیروهای مجرب وزارت کشور استفاده می‌شود، چون هزینه‌های زیادی را متحمل شده‌اند و کسانی که توانمند و دارای تجارب ارزنده و تخصص هستند می‌توانند در دستگاه تخصصی خود پیشرفت کنند، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب باید این رویه را حفظ کنند و در دوره‌های مختلف هر طیف که در رأس کار بود از تجارب نیروهای وزارت کشور که هزینه زیادی هم متحمل شده‌اند استفاده شود.

کلانتری گفت: در حالی‌که در گذشته یک خلاء مدیریتی در توسعه سیاسی استان احساس می‌شد امروز به‌جرأت می‌توان گفت که از بین ۲۶ بخشدار دولت تدبیر و امید می‌توان ۱۰ فرماندار جدید را انتخاب کرد.

وی با بیان این‌که انتخابات در این دوره با تلاش‌های دولتمردان دولت تدبیر و امید در استان با مشارکت بالای ۷۵ درصدی مردم همراه بود که جزو سه استان اول استان بودیم، ادامه داد: در بحث توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد با صدور ۳۶ مجوز جدید با رشد ۱۷۱ درصدی مواجهیم که نتیجه این مشارکت را در اهتمام مردم در خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌های ایلام قابل‌مشاهده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تشکیل اتاق فکر اجتماعی با حضور اساتید دانشگاه تهران و برقراری ارتباط با مراکز علمی کشور در حوزه‌های مختلف اجتماعی، راه‌اندازی پروازهای ایلام - نجف تا پیش از اربعین امسال، کاهش ۱۳ درصدی نرخ خودکشی، برگزاری ۴۳ کنسرت بدون حاشیه و ۱۰ نشست با فعالان سیاسی از دیگر اقدامات دولت در این مدت بیان کرد.

کلانتری با تجلیل از مفاخر فرهنگی استان خاطرنشان کرد: جشنواره فرامرزی مطبوعات در استان با حضور استان‌های مرزی ایران و عراق در ایلام و برگزاری همایش ملی اعتدال در استان از اولین امور فرهنگی دولت تدبیر و امید بود که در ایلام کلید خورد.

وی با اشاره به امنیت بالای مرزهای استان، ایلام را یکی از مقصدهای سرمایه‌گذاری باقابلیت و پتانسیل‌های بالا معرفی کرد که توسعه صادرات و رونق کسب‌وکار در این دیار را تحت تأثیر قرار داده و در کنار مرز مهران، مرزهای هلاله شمالی و چیلات در آینده بر این مؤلفه‌ها می‌افزایند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.