به گزارش ایرنا، وزارتخارجه پاکستان بعد ازظهر پنجشنبه با احضار سفیر هند در اسلام آباد، ' سورجیت سینگ' مامور کمیسیون عالی هند را به عنوان عنصر نامطلوب دانست و از سفیر هند خواست این شخص ظرف مدت ۴۸ ساعت این کشور را ترک کند.
این اقدام پاکستان به تلافی اخراج 'محمود اختر' یکی از کارکنان سفارت پاکستان از هند به اتهام جاسوسی صورت گرفته است .
وزارت امور خارجه هند درادامه این بیانیه با ابراز تاسف از اخراج دیپلمات هندی اضافه کرد اسلام آباد بدون ارائه هیچ دلیل قانع کننده ای ،دیپلمات این کشور را عنصر نامطلوب و فعالیت های وی را خلاف اصول دیپلماتیک دانسته است.
درادامه این بیانیه تصریح شده است این اقدام دولت پاکستان نشان دهنده ادامه حمایت این کشور از اقدامات ضد هندی از جمله تروریسم فرامرزی است .
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در واکنش به اخراج دیپلمات های هند و پاکستان، از دهلی نو و اسلام آباد خواست که مسائل خود را از طریق گفت وگو حل کنند.
تنش بین هند و پاکستان به دنبال درگیری های سه ماه و نیم گذشته در کشمیر که منجر به کشته شدن 90 نفر و هفت هزار زخمی شد به شدت بین دو کشور افزایش یافته است.
تاکنون بارها سفرای هند و پاکستان در پایتخت های دو کشور به وزارت امور خارجه فراخوانده شده است.
کشمیر یکی از مسائلی اصلی اختلاف های هند و پاکستان است و این دو کشور تاکنون پس از استقلال با هم دوبار برسر این منطقه وارد جنگ شده اند.
بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگر در خاک پاکستان است و هر دو کشور ادعای مالکیت بر کل کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال ۱۹۴۷ بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.