به گزارش ایرنا بمباران شهرهای یمن توسط جنگنده های آل سعود؛ هشدار سازمان ملل درباره گرسنگی میلیون ها یمنی و فرودگاه جده و مواضع نظامیان سعودی هدف حمله های موشکی و توپخانه ای نیروهای یمنی؛ از خبرهای مهم یمن است.

** هواپیماهای متجاوز سعودی - آمریکایی در ادامه جنایت های خود علیه مردم بی گناه یمن صبح روز جمعه، به مناطق مسکونی شهرهای یمن حمله کردند.
بر اثر حمله هوایی عربستان به بزرگراه شهر باقم استان صعده، سه شهروند کشته شدند و این در حالی است که هواپیماهای متجاوز عربستان طی دو نوبت شهر باقم و مزارع منطقه آل الزماح و منطقه سحار الشام در این شهر و مخابرات منطقه جبل العبلا مشرف بر شهر صعده را بمباران کردند.

**سازمان ملل متحد هشدار داد که میلیون ها یمنی در سایه تشدید بحران و درگیری های مسلحانه، با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.'مهند هادی' مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا (وابسته به سازمان ملل) گفت که یمن پیش از شروع بحران نیز با کمبود غذا مواجه بود و اکنون درگیری ها در این کشور، خسارت های زیادی را به ویژه به زنان و کودکان تحمیل کرده است.

**روزنامه تایمز نیز در گزارشی همزمان با انتشار عکس‌های تکان‌دهنده از یمنی‌هایی که در اثر گرسنگی در معرض مرگ هستند، هشدار داد که میلیون‌ها یمنی بر اثر جنگ تحمیل ‌شده بر آنها از سوی عربستان و متحدانش و کارشکنی سعودی ها در تحویل محموله های غذایی به مردم نیازمند، هم اینک با گرسنگی و قحطی کشنده و مرگبار دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

**نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با موشک بالستیک 'برکان1'، فرودگاه 'عبد العزیز' جده را هدف قرار دادند.
یک منبع نظامی یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، موشک برکان ۱ را به فرودگاه جده شلیک کردند که این موشک با دقت به هدف اصابت کرده و تلفات و ویرانی های زیادی در این فرودگاه به بار آورده است.

**همچنین توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته در پاسخ به جنایات روزمره عربستان در استان های مختلف یمن، مواضع و محل تجمع نظامیان سعودی را در عسیر مورد حمله قرار دادند.
بنا به اعلام یک منبع نظامی، محل تجمع نظامیان عربستان و مزدوران آنها در اردوگاه المجازه و محل تجمع دیگر نظامیان سعودی در قمه الشیخ توسط خمپاره مورد حمله قرار گرفت.

**سفیر یمن در سوریه گفت که دشمنان، وهابیت را برای خدشه دار کردن چهره اسلام و بدنام کردن این دین مهربانی و رحمت ایجاد کرده اند.
'نایف احمد القانص' روز پنجشنبه در آیین رونمایی کتاب 'رژیم سعودی تروریستی است...چرا؟'، اظهار داشت: استعمارگران تمام تلاش خود را بکار بستند تا وهابیت تروریستی وحشی را جایگزین اسلامی کنند که حامل پیام صلح، انسانیت و نیکی برای تمام بشریت است.

**به گزارش منتشره در روزنامه لبنانی السفیر، روشن است که سعودی ها می خواهند جنگشان علیه یمن را امروز و قبل از فردا پایان دهند و از سوی دیگر تلاش دارند تا یک نیروی حافظ صلح از کشورهایی که مورد اطمینان آنها و حوثی ها و همپیمانان آنان است، تشکیل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.