به گزارش ایسنا احد وظیفه در مورد وضعیت هوای کشور طی سه روز آینده گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی سه روز آینده سامانه‌های هواشناسی در نوار شمالی کشور تحت تاثیر عبور امواج متناوب تراز میانی جوب است به طوری که امروز در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، به ویژه شهرهای شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ابرناکی و بارش باران در ارتفاعات این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در برخی مناطق غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، غربی و سواحل غربی خزر نیز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین روز شنبه به همراه نفوذ جریانات شمالی از روی دریای خزر به نوار شمالی کشور در ساحل دریای خزر، شهرهای شمالی شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه روز یکشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق کشور در خراسان شمالی و شمال رضوی شاهد بارش پراکنده، کاهش موقتی دما و وزش باد خواهیم بود گفت: روز یکشنبه به همراه ورود سامانه کم فشار به روی دریای خزر جریانات جنوبی گرم در نوار شمالی کشور حاکم خواهد شد براین اساس در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش خواهد یافت و در برخی مناطق سواحل غربی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی دور از انتظار نیست.

وی در مورد وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: در روز شنبه نیمه ابری به تدریج کاهش ابر گاهی وزش باد که حداکثر دما ۳۴ و حداقل ۱۴ درجه پیش بینی شده است و روز یکشنبه نیز آسمان تهران صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی که بیشترین دما به ۲۵ و کمترین دما ۱۵ خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.