به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با ولید المعلم گفت : جایگزینی برای افزایش تلاش ها در مبارزه با تروریسم وجود ندارد. زیرا با خطر شکست مبارزه با تروریسم نه فقط در سوریه بلکه در تمامی خاورمیانه و شمال آفریقا مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: روسیه حتی با وجود تشدید تحریم های اقتصادی غرب که در وهله نخست، مردم را هدف قرار داده است، هر چه در توان دارد برای حمایت از مردم سوریه انجام می دهد.

لاوروف تاکید کرد: مبارزه با تروریسم باید ادامه یابد و ثبات به سوری بازگردد.روسیه، سوریه و ایران مبارزه ضد تروریسم را تشدید خواهند کرد. متهم کردن نیروهای روسی به بمباران مدرسه ای در حومه ادلب ساختگی است.

وی افزود: ما بر وحدت سوریه و تمامیت ارضی آن و بازسازی زیر ساختهای آن تاکید کردیم. تحریم ها ضد سوریه به غیرنظامیان ضربه می زند و راهکار بحران سوریه نظامی نیست. تروریستها خروج های حلب را به روی غیر نظامیان بسته اند.

از سوی دیگر ولید المعلم وزیر خارجه سوریه نیز بیان داشت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه از ولادیمیر پوتین همتای خود به دلیل کمک مسکو در مبارزه با تروریسم در اراضی سوریه تشکر می کند. دمشق برای آغاز فوری مذاکرات صلح آماده است و در صورت خارج کردن شهروندان سوری از مناطق شرقی حلب نیز حاضر به ازسرگیری آتش بس در حلب هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.