به گزارش تسنیم, ناصر رضایی پور درباره چاقی اظهار داشت: در گزارش مفصل سازمان ملل درباره چاقی تاکید شده است که روند استفاده مردم جهان از شکر، به تندی افزایش داشته است و در کشورها، بیش از نیمی از دانش‌آموزان، هر روز نوشابه‌های پُرشکر، شیرینی، کیک، شکلات و بیسکویت می‌خورند.

دولت‌ها باید فعالیت رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود را محدود کنند

به گفته وی این نهادها خواهان مداخله دولت‌ها و تصویب قوانین سخت و جدی برای مبارزه با این وضعیت‌ هستند. سازمان ملل می‌گوید دولت‌ها باید فعالیت رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود را محدود کنند، جلوی تبلیغات بی رویه کارخانه‌های محصولات غذایی کنسروی و یخ‌زده و سرشار از افزودنی‌های شیمیایی را بگیرند، سامانه‌های حمل و نقل عمومی را گسترش دهند و مدرسه‌ها و اداره‌ها را موظف کنند که غذای سالم و به دور از انواع افزودنی و شکر سرو کنند.

شهروندان را باید به ورزش تشویق کرد

این متخصص طب سنتی بیان داشت: این گزارش از همه کشورهای جهان خواسته تا شهروندان خود را به ورزش تشویق کنند و با عادت پشت میز نشینی یا رفت و آمد با خودروی شخصی و ساعت‌ها لمیدن روی کاناپه و تخت مقابله کنند.

رضایی پور یاداور شد: در سال‌های گذشته، پژوهش‌های مختلف هشدار داده‌اند که کودکان ایرانی در حال چاق‌تر شدن هستند و بیشتر این پژوهش‌ها، سبک نادرست زندگی و رژیم غذایی پدر و مادر را سبب اصلی چاقی کودکان دانستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.