به گزارش ایرنا، این نشست پس از مذاکرات دوجانبه ظریف و لاوروف برای بررسی مواضع سه کشور و همگرایی بیشتر به منظور کمک به مبارزه علیه تروریسم در سوریه برنامه ریزی شده است.
لاوروف در آغاز این نشست، اصلی ترین محور مذاکرات وزیران خارجه سه کشور به عنوان جبهه متحد ضد تروریستی را برخورد قاطع و کارآمد با تروریسم به ویژه در سوریه اعلام کرد.
وزیر خارجه روسیه هچنین بررسی جزئیات اوضاع سوریه از جمله کمک های انسان دوستانه و راههای جلوگیری از تجهیز و تسلیح تروریست ها را از محورهای مذاکرات سه جانبه اعلام کرد.
ظریف نیز در باره این نشست بر همگرایی مواضع ایران و روسیه با سوریه در مبارزه با تروریسم و حل سیاسی بحران این کشور همزمان با لزوم قطع کمک های خارجی به گروههای تکفیری تاکید کرد.
ولیدالمعلم وزیر خارجه سوریه نیز که امروز در چارچوب یک سفر رسمی سه روزه برای شرکت در نشست سه جانبه و همچنین مذاکرات دوجانبه وارد مسکو شده، بر اهمیت ادامه مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کرد.
هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست ظریف ساعت 9 و 30 دقیقه بامداد امروز وارد فرودگاه ونوکوو در مسکو شد و از سوی تنی چند از مقام های روسی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران درروسیه مورد استقبال قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.