به گزارش مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرسول الماسیه رایزن فرهنگی ایران در چین در دیدار با خانم وانگ ایدن مسئول پژوهشگاه ایران دانشگاه پکن از برگزاری ششمین سمینار «ایران‌شناسی» در این دانشگاه خبر داده و در این باره با این چهره فرهنگی به گفتگو نشست.

الماسیه طی سخنانی، ضمن اشاره به برگزاری پنج سمینار ایران‌شناسی طی چند دهه گذشته توسط مسئولان پیشین پژوهشگاه ایران، از تلاش‌های خانم وانگ ایدن و مسئولین بخش فارسی دانشگاه پکن که زمینه برگزاری دور ششم این سمینار را فراهم کردند، تشکر کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در چین گفت: ششمین سمینار «ایران‌شناسی» در روزهای هشتم و نهم آبان‌ در دانشگاه پکن برگزار می شود. در این سمینار ۴۰ نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های چین و سه نفر از اساتید ایران‌شناس کشورهای ژاپن آلمان و آمریکا حضور خواهند یافت که به ارائه مقاله می‌پردازند.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علیزاده، معاون بین‌الملل بنیاد ایران‌شناسی نیز در این سمینار دو روزه شرکت خواهد کرد. سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و معاون دانشگاه پکن در مراسم اقتتاحیه این سمینار سخنرانی خواهند کرد.

الماسیه درباره مقالات ارائه شده از سوی اساتید شرکت‌کننده در این سمینار گفت: این مقالات در چند گروه دسته‌بندی و در پنل‌هایی تحت عناوین فرهنگ ایرانی اسلامی در چین، مطالعات سلسله یوان، ارتباطات فرهنگی و ادبیات، فرهنگ سیاسی، داروها و گیاهان دارویی، جاده ابریشم و میراث باستانی ارائه خواهد شد.

مرکز پژوهش‌های ایران دانشگاه پکن در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی تأسیس شده که تاکنون ۵ سمینار ایران‌شناسی در این دانشگاه برگزار کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.