به گزارش خبرگزاری مهر، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی در گفتگو با خبرگزاری «بی بی سی» از عدم تمایل ناتو برای رویارویی با روسیه و آغاز دوره تازه ای از جنگ سرد سخن گفت.

وی در عین حال مدعی شد که طرح اعزام ۴۰۰۰ نیروی جدید به اروپای شرقی با هدف پیشگیری و نه دامن زدن به درگیری ها صورت می گیرد.

استولنبرگ همچنین گفت که علیرغم تنش های موجود، ناتو به روسیه به چشم یک تهدید نگاه نمی کند.

گفتنی است که رابطه بین روسیه و نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی از زمان اتمام جنگ سرد به این طرف در پایین ترین حد خود قرار دارد.

سردی روابط تا حد زیادی ناشی از اعمال تحریم های غرب علیه روسیه به بهانه الحاق شبهه جزیره «کریمه» به این کشور و درگیری ها در شرق اوکراین است.

همچنین مواضع متفاوت غرب و روسیه بر سر چگونگی حل بحران سوریه از جمله موارد تنش زا میان طرفین بوده است.

در عین حال ناتو دولت مسکو را به جاه طلبی نظامی و تهدید همسایگان اروپای شرقی متهم می کند حال آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه این اتهام را رد می کند.

ادعای استولتنبرگ مبنی بر عدم تمایل به آغاز جنگ سرد با روسیه در حالی مطرح می شود که گردان های چند ملیتی ناتو هر یک متشکل از ۱۰۰۰ نیرو، اوایل سال میلادی آینده (۲۰۱۷) به کشورهای لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی اعزام خواهند شد.

رهبری این گردان ها را کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و کانادا بر عهده دارند.

به ادعای استولتنبرگ این اقدام ناتو نه در راستای تحریک روسیه که در جهت افزایش توان بازدارندگی و تقویت دفاع جمعی کشورهای عضو ناتو انجام می شود!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.