به گزارش فارس، «ثامر السبهان» وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس عصر پنجشنبه (دیروز) در رأس یک هیأت به لبنان سفر کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النهار»، وی در بدو ورود به همراه «ولید البخاری» کاردار عربستان در لبنان به دیدار «تمام سلام» نخست‌وزیر این کشور رفت و درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه صحبت کردند و پس از آن به دیدار روسای جمهور سابق لبنان «امین جمیل و میشل سلیمان» رفت.

قرار است سبهان شنبه (فردا) با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، نخست‌وزیران سابق «سعد الحریری»، «فواد سنیوره»، «نجیب میقاتی»؛ «میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان، «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست تقری‌خواه، «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده» ، «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و «نهاد مشنوق» وزیر کشور دیدار کند.

السبهان در حالی به لبنان سفر می‌کند که پارلمان قرار است سه روز دیگر رئیس‌جمهور این کشور را انتخاب کند.

ثامر السبهان در آستانه توافق گروههای لبنانی برای انتخاب میشل عون برای ریاست جمهوری (در ۱۰ آبانماه) به لبنان سفر کرد؛ کسی که به دلیل اظهارات تفرقه افکنانه در میان جریان‌های عراقی مورد اعتراض بغداد قرار گرفت و دولت عراق محترمانه او را اخراج و از ریاض درخواست کرد، سفیرش را تغییر دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.