به گزارش تسنیم به نقل از شاتا، ساسان قربانی با بیان اینکه ۶۹۱ هزار و ۵۸۱ دستگاه انواع خودرو از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در کشور تولید شد افزود : تولید سواری با ۶۳۸ هزار و ۷۵۳ دستگاه ۲۷ درصد ، وانت با ۴۵ هزار و ۱۵۷ دستگاه ۱۸ درصد ، مینی بوس و میدل باس با ۴۶۱ دستگاه ۱۷.۹ درصد ، اتوبوس با ۵۱۹ دستگاه ۲۶ درصد وکامیونت، کامیون و کشنده با ۶ هزار و ۶۹۱ دستگاه ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد .

قربانی ادامه داد: در زمینه تولید خوروهای سبک تا پایان مهر ماه امسال ۹۹.۹ درصد و در مجموع خودروهای سبک و سنگین نیز ۹۷.۸ درصد از برنامه هدف گذاری شده محقق شده است.

وی اعلام کرد : تولید خودرو در مهر ماه برای اولین بار ۷ درصد از برنامه پیشی گرفت و در بخش صادرات نیز با ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه ۱۵.۲ درصد از برنامه محقق شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سایپا ، این شرکت در ۷ ماهه امسال ۶ میلیون دلار قطعه به صورت قطعات منفصله صادرات داشته و در همین مدت ۲۱ میلیون دلار صادرات ckd و cbu انجام شده است.

قربانی با اشاره به اینکه روند فعالیت ها بهبود کیفی را نشان می دهد ولی هنوز با اهداف تعریف شده فاصله داریم و پروژه های بهبود ، برای بهبود شاخص های کیفی در حال اجرا و پیگیری است تصریح کرد: گزارش ارائه شده اشاره به شناسایی دقیق نارضایتی ها و مشکلات داشت که برای رفع هر یک پروژه بهبود تعریف شده و اکثر آنها در حال اجراست تا شاخص های کیفی خودرو با هدف تحقق رضایت مشتری تداوم یابد.

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو با بیان اینکه گزارش صادرات ایران خودرو و تلاش صورت گرفته برای توسعه بازار در کشورهای الجرایر ، سوریه ، عراق، یمن ، ساحل عاج ، آذربایجان و لبنان نیز ارائه شده افزود: این شرکت برنامه ها و اقدامات بهبود کیفیت محصولات را ارائه داد و بر اساس آن ۲۹ درصد بهبود در سال ۹۵ تحقق یافته است .

وی هم چنین گفت: این گزارش شامل روند بهبود شاخص های رضایت پس از تحویل به مشتری CSI و پروژه های تعریف شده در سال ۹۵ مبتنی بر CSI و IQS و C۱۰۰ ( قطعات تعویض شده در ۱۰۰ خودرو ) و میانگین زمان رسیدگی و میانگین زمان پیگیری شکایات بود و اعلام شد هدف گذاری برای ۲ ستاره شدن همه خودروهای ساخت داخل تا پایان در دستور کار قرار کرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.