به گزارش ایرنا؛ خبرگزاری فرانسه از ریاض، این مقام که خواست برای آزادانه تر صحبت کردن با خبرنگاران خارجی ناشناس بماند در باره داعش گفت :' این گروه قادر است با منابع مالی نسبتا ناچیزی بنیه خود را بازسازی کند. '

در صورت سقوط موصل ، شهر رقه در سوریه تنها شهر مهمی است که در اختیار داعش باقی می ماند شهری که این گروه تررویستی آن را پایتخت خلافت خود خوانده اش قرار داده است.

داعش که الهام بخش حملاتی در سراسر جهان شده و از جمله اعمال بی رحمانه اش گردن زدن گروگان های خارجی و بردگی گرفتن زنان ایزدی است در امدهای نامشروعی از اراضی اشغالی کسب کرده است.

گزارش سال گذشته نیروی ویژه اقدام مالی بین دولتی حکایت از آن داشت که این منابع از محل غارت و چپاولگری ، اخاذی ، کنترل میدانهای نفتی و پالایشگاهها ، سرقت دارایی های اقتصادی و آدم ربایی با هدف باج خواهی حاصل شده است.

مقام خزانه داری گفت :' احساس ما این است که ما پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده ایم و دسترسی داعش به منابع تامین مالی را محدود ساخته ایم.

ولی وی افزود :' ما نسبت به این حقیقت که داعش یک سازمان بسیار مقاوم بوده و خلاقیت خاصی برای پیدا کردن راه های تازه دارد ، بسیار هشیار هستیم.

مقام مزبور گفت : نبرد علیه تامین مالی داعش ' باید در کانون توجه اصلی نه تنها کشورهای حوزه خلیج فارس و امریکا بلکه سراسر جهان قرار گیرد. '

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.