به گزارش خبرآنلاین، در بیانیه انجمن صنفی مدیران رسانه در حمایت از وزارت دکتر صالحی‎امیری آمده است:

«یکی از کلیدی ترین وزارتخانه‌های دولت با استعفای دکتر علی جنتی و معرفی دکتر عباس صالحی معاون فرهنگی و فرهنگ دوست وزارتخانه، به عنوان سرپرست توسط دولت تدبیر و امید روزهای حساسی را سپری می کند. روزهایی که در پس آن نمایشگاه مطبوعات به عنوان بزرگترین اتفاق و به تعبیری بهار اهالی رسانه در شرف برگزاری است و همین طور انواع جشنواره های فرهنگی و هنری فجر نیز در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در راه است و ضرورت انتخاب وزیری خردمند از مهمترین وظایف دولت به شمار می‌رود که خوشبختانه این مهم با سرعت عمل قابل تقدیر از سوی دولت تدبیر و امید شکل گرفت و دکتر صالحی امیری که هم اکنون ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی را برعهده دارد به عنوان سکاندار فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور معرفی شد.

انتخاب دکتر صالحی امیری با رجوع به سوابق فرهنگی و تالیفات و همین طور دیدگاه و اندیشه‌های فرهنگی ایشان، مناسب‌ترین گزینه برای صدارت فرهنگی کشور است که از این بابت جای هیچ تردیدی در میان نیست.

بررسی سوابق اجرایی و مرور سخنرانی ها و دستیابی به اندیشه های خردمندانه ایشان نشان از روحیه فرهنگی بر مدار اخلاق اسلامی است که این انتخاب برای اهالی فرهنگ، قلم و رسانه جای بسی خوشبختی است.

از این رو انجمن صنفی کارفرمایی مدیران رسانه با عنایت به دغدغه های صنفی و ملی در راستای انجام رسالت فرهنگی و رسانه ای خود ضمن تقدیم ناب ترین مراتب سپاس و تقدیر خود از خدمات و زحمات ارزنده دکتر علی جنتی حمایت خود را از جانشین فرهیخته و شایسته ایشان اعلام می دارد و از وکلای خود در مجلس شورای اسلامی خصوصا اعضای محترم کمیسیون فرهنگی تقاضا دارد به اعتماد اصحاب رسانه اعتماد کنند و در جهت انتخاب و اعتماد به دکتر صالحی امیری از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.