به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری روز پنجشنبه در همایش «یاوران رسانه ای اربعین حسینی» در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم، اظهار داشت: امسال با توجه به اوضاع کنونی منطقه و شکست های گروه های تکفیری و فرصتی که صهیونیست ها و سعودی ها از سال گذشته داشتند و وضعیت بسیار شکننده در بین قدرت های بزرگ منطقه، تحرکات ترکیه و پیچیدگی های چند لایه ای و اتفاق هایی که در کردستان به وقوع می پیوندد، راهپیمایی اربعین اهمیت فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: به طور حتم تلاشی که برای گسترش نفوذ گروه های تکفیری سلفی در کشورهای مذکور می شود،صرفا کارخود تکفیری ها نیست وهمه دشمنان و فتنه انگیزان برای ایجاد انحراف در مسیر مکتب تشیع و اختلاف بین مسلمانان عزم خود را جزم نموده اند.
رئیس ستاد مرکزی تسهیلات زائران اربعین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام جدی مسئولان برای توسعه زیرساخت ها به منظور ارایه خدمات بهتر به زائران اربعین نسبت به سال گذشته، گفت: با بررسی های صورت گرفته بیش از 150 مورد از نواقص و ضعف های سال گذشته احصاء و برای رفع آنها برنامه ریزی شده به نحوی که میزان کمبودها ونارسایی ها درفرایند ارایه خدمات، 30 درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است.
ذوالفقاری با ارائه گزارشی از برخی اقدام های صورت گرفته در حوزه اطلاع رسانی ستاد تسهیلات، افزود: پس از آغاز به کار رادیو اربعین از ابتدای آبان ماه با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، نرم افزار پخش زنده این رادیو طراحی شده است تا امسال مانند سال گذشته با مشکل دسترسی نداشتن زائران به این رادیو مواجه نباشیم.
معاون وزیر کشور با اشاره به تکمیل شبکه اینترنتی بین شهرهای نجف و کربلا، افزود: علاوه بر این از وزارت ارتباطات درخواست کردیم،تااینترنت در سه نقطه دیگر عراق یعنی سه راه کوت، بطحا و دیوانیه نیز راه اندازی شود.
وی افزود: لیست کاملی از گروه های خدماتی، کاری و شغلی مختلف تهیه و برای برقراری ارتباط و ارسال پیامک در اختیار وزارت ارتباطات قرار گرفته است.
ذوالفقاری هم چنین افزود: در بحث تبلیغات رسانه ای باید به این نکته توجه داشته باشیم که مسئول و میزبان اصلی مراسم اربعین مردم و دولت عراق هستند، از این رو نباید افتخار میزبانی برای این کشور دستخوش تغییر و تحول قرار گیرد.
وی گفت: امسال خدماتی که در عراق به زائران ارائه می شود، سه برابر خدمات در خاک ایران است، هر چند اقدام هایی برای ارتقاء کمی و کیفی سطح خدمات در درون کشور و قبل از مرز انجام شده است.
وی با تاکید بر تقویت سامانه سماح برای ثبت نام از زائران اضافه کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با دولت عراق تمام اتباع خارجی که به صورت مجاز در ایران سکونت دارند، می توانند جهت حضور در مراسم اربعین ویزا اخذ کنند.
ذوالفقاری گفت: دولت ایران برای لغو روادید از دولت عراق درخواست هایی مطرح نموده و تحقق این امر را نیز آرزوی خود می داند، ولی هیچ چشم انداز روشنی مبنی بر این که این موضوع تا پایان سال ۹۵ انجام شود، پیش بینی نمی شود؛ از این رو همه زائران باید با ویزا و به صورت قانونی به عراق سفر کنند، و برای گرفتن آن از هم اکنون اقدام نموده و کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.
وی گفت: ایجاد یک زائر سرا و مراکز خدماتی به صورت دائمی از سیاست های در حال پیگیری است، تا در آینده برای خدمات رسانی به زائران هیچ نیازی به تشکیل ستاد تسهیلات و استقرار موکب نباشد و همانند مشهد سالانه زائران زیادی جهت زیارت به عراق سفر کرده و از امکانات رفاهی لازم برخوردار باشند.
ذوالفقاری همچنین در ادامه از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث یک زائرسرا با گنجایش ۱۵ هزار تن در آینده نزدیک با همکاری آستان قدس رضوی در مرز مهران خبر داد.
وی همچنین ترغیب وافزایش روحیه برای شرکت در راهپیمایی اربعین را ضروری عنوان کرد و افزود: صدا و سیما و رسانه ها باید همه جامعه را با ارزش های زیارت اربعین بیش از پیش آشنا کنند.
نخستین همایش ملی یاوران رسانه ای اربعین از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد تسهیلات اربعین و با هدف شناسایی و تشکیل شبکه ارتباطی میان فعالیت های رسانه ای در عرصه های گوناگون اطلاع رسانی شامل خبرنگاری، مستند سازی، عکاسی و شبکه های اجتماعی، هم چنین ایجاد همگرایی، هماهنگی و ابلاغ سیاست‌های فرهنگی و رسانه‌ای ستاد مذکور برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.