به گزارش ایرنا، وی افزود: فرصتی بوجو آمد تا پیشرفت این عملیات مورد بازنگری قرار گیرد ، بسیاری از شهرها و روستاها در جنوب و شرق موصل آزاد شده و عملیات محاصره موصل خیلی خوب و بطور معقول و مناسبی پیش می رود.
وزیر دفاع انگلیس در عین حال گفت: نمی توان تاریخ دقیقی را برای محاصره کامل موصل مشخص کرد.
وی اضافه کرد که چهار هفته پیش در عراق بوده و اعتماد و اطمینان را درمیان نیروهای عراقی دیده است.
فالون گفت : به ارتش عراق با توجه به کسب موفقیت و پیروزی در مناطق مختلف همچون الرمادی و فلوجه، اعتماد و اطمینان دارد که موصل را محاصره و در آخر آزاد می کنند، اما نمی توان تاریخ دقیقی را برای آن مشخص کرد.
* تنش بین ترکیه و عراق
فرانس 24 در بخش دیگری از این مصاحبه از وزیر دفاع انگلیس پرسید منطقه با تنش روبرو است و ترکیه هم اکنون نیروهای خود را بیش از یکسال است که وارد عراق کرده و دولت عراق بارها به این مساله اعتراض کرده و اکنون این اعتراض ها صدای بلندتری به خود گرفته است آیا بیم یک تقابل بین ترکیه و عراق می رود و فالون گفت که امیدوارم که چنین نشود، ترکیه نگران مرزهای مشترک خود با عراق و سوریه است و مدت ها است که نگران ورود تندروها به داخل کشور خود می باشد، به نفع ترکیه است تا تروریست ها در دوکشور عراق و سوریه شکست داده شوند.
وزیر دفاع انگلیس برغم اصرار فرانس۲۴مبنی براین که موضع انگلیس از حضور نیروهای ترکیه در عراق چیست، طفره رفت و گفت: عراق موضع روشنی در این باره اتخاذ کرده و مایل نیستم دراین زمینه ورود کنم.
وی در ادامه در مورد حضور نیروهای کرد سوریه که ترکیه آنها را تروریست می داند، در عملیات آزاد سازی شهر رقه افزود: رقه یک شهر عربی است و باید به واقع توسط نیروهایی که عرب هستند آزاد شوند در غیر این صورت این عملیات از سوی مردم داخل رقه مورد استقبال قرار نمی گیرد، بنابراین خیلی مهم است که نیروهایی کاملا قوی و کاملا عرب باشند.
وی در پاسخ به این که آیا درحال حاضر چنین نیروهایی وجود دارند.گفت: نیروها درحال شکل گرفتن هستند ، تمامی تجربیات در عراق و سوریه به ما می گوید این عملیات باید توسط نیروهای محلی صورت گیرد تا بتواند اعتماد و اطمینان افکار عمومی را به خود جلب کند که پس از آزاد سازی این شهر امنیت آن تضمین باشد.


* عملیات رقه در سوریه
وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به این که اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا اعلام کرده آزادسازی شهر 'رقه' در سوریه بلافاصله پس از عملیات موصل صورت می گیرد، گفت: بله! اینها عملیاتی هستند که نباید آنها را از هم جدا دانست، چرا که (این عملیات) توسط گروه های مختلف محلی صورت می گیرد، در عراق توسط کردها و نیروهای عراقی و امیداوریم که (در رقه) با نیروهای دمکرات سوریه؛ در واقع موصل و رقه دو شهر کلیدی و مستحکم تروریست ها ی داعش هستند.
فالون در ادامه گفت: با توجه به کاهش توان داعش امید می رود تا ارتباط این دو شهر از یکدیگر قطع شود، تحرکات نظامی و انتقال منابع و تجهیزات بین این دو شهر اتفاق نیافتد تا مردم در داخل سوریه بتوانند خود را از داعش جدا کنند.
وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به این که منظور شما این است که حمله به رقه خیلی نزدیک است ؟،افزود: برنامه و طرح آن هست؛ نیروهای سوریه خود را برای محاصره شهر رقه آماده می کنند، آنها پیشتر شهر 'منبج' در سوریه را آزاد کرده اند و امیداوریم که از نیروهای لازم و کافی برای حرکت به سوی جنوب شرقی سوریه برخودار باشند تا عملیات را در داخل و بیرون از رقه انجام دهند.

** حلب
وزیر دفاع انگلیس درباره حلب و نقش روسیه مدعی شد که روسیه و سوریه از 'ترک مخاصمه' های ساختگی بهره برده و هم اکنون حلب تحت فشار شدیدی قراردارد.
فالون افزود: روسیه از نفوذ بسیاری بر سوریه برخوردار است و از این نفوذ برای پایان دادن به بحران سوریه استفاده نمی کند.
وی گفت که تلاش می شود با ادامه مذاکرات طرف روسی را وادار کنند تا از این نفوذ به صورت سازنده استفاده کند.

* برگزیت - خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
وی در باره 'برگزیت' و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و این که آیا این خروج یک خروج دشوار و یا آسان و با توافق ویا بدون توافق خواهد بود و سرانجام آن چه خواهد شد،به صراحت گفت: باید روشن کنم که ما اتحادیه اروپا را ترک می کنیم، از طریق سیاسی، قانونمند و مشروع و یا هرطور دیگری که بخواهید آن را بنامید این اتحادیه را ترک می کنیم.
وزیر دفاع انگلیس افزود: ما خواهان حداکثر تجارت با اتحادیه اروپا و از سویی دیگر امکان کنترل مرزهای خود هستیم، این دو مطلبی است که به طور همزمان در مذاکرات به آن پرداخته خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.