به گزارش ایرنا، قائم مقام وزیر کشور گفت: لایحه جامع انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی تدوین شده و منتظر تصویب در هیات دولت و قوه مقننه است.

محمد حسین مقیمی روز پنجشنبه افزود: ستاد انتخابات کشور اواخر آذر فعال و برنامه زمان بندی طبق اطلاعیه های رسمی وزارت کشور منتشر می شود.
وی یادآورشد: در این دوره سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و در چهار حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
مقیمی اظهار کرد: شرایط شرکت در هر یک از این انتخابات با همدیگر متفاوت است و در اطلاعیه هایی که ستاد انتخابات کشور منتشر می کند، به سمع و نظر مردم می رسد.
قائن مقام وزیر کشور گفت: در انتخابات قبل شرایط مشخص بود و انتخابات شورای اسلامی شرایطی داشت و همه نمی توانستند ثبت نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مورد انتخابات ریاست جمهوری شرط مدیر و مدبر و رجل سیاسی بودن افراد باید وجود داشته باشد تا صلاحیت فرد متقاضی در شورای نگهبان بررسی شود.
مقیمی ادامه داد: هر انتخاباتی بر اساس قوانین موجود آن برگزار می شود.
قائن مقام وزیر کشور گفت: هر قانونی که در مجلس برای انتخابات تصویب می شود، باید سیاست های ابلاغی رهبر معظم در آن رعایت شود.
وی اضافه کرد: ما یک لایحه جامع انتخابات را تهیه کردیم که مسائل را برای سه انتخابات پیش رو تشریح کرده است.
مقیمی ابراز کرد: شرایط انتخابات مجلس خبرگان رهبری را مستثنی کرده ایم اما تعامل وجود دارد و اگر سران این مجلس بخواهند اصلاحاتی انجام دهند، به نوعی انجام و در زمان اجرای انتخابات آن اصلاح ها هم رعایت می شود.
قائم مقام وزیر کشور گفت: لایحه جامع اگر در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، بر اساس این قانون و اگر نه بر اساس قوانین موجود، در انتخابات پیش رو رفتار خواهد شد.
وی به برنامه ریزی های انجام شده در وزارت کشور برای اعزام زائران به کربلا در اربعین حسینی اشاره کرد و از تامین امنیت در استان ها مرزی و هماهنگی با کشور عراق در این زمینه خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.