به گزارش ایرنا ، اعتصاب در سراسر لبنان به درخواست سندیکاها و اتحادیه تاکسی رانی ها و حمل و نقل عمومی از ساعت شش صبح امروز شروع شده و مسئولان گفته اند که تا دستیابی به مطالباتشان اعتصاب ادامه خواهد یافت.
براساس این گزارش در بیروت پایتخت لبنان ، اعتصاب به ترافیک شدید و قفل شدن بسیاری از خیابان های اصلی و فرعی منجر شده است.
رانندگان وسایل نقلیه عمومی علاوه بر بستن خیابان های اصلی بیروت از آمد و شد وسایل نقلیه ای که مالکان آنها به اعتصاب ملتزم نبوده اند، جلوگیری و سرنشینان این خودروها را به پیاده شدن مجبورمی کنند.
کامیون داران ، اتوبوس داران و مالکان وسایل نقلیه سنگین نیز با استفاده از ماشین های خود جاده های اصلی منتهی به بیروت را مسدود کرده و با بستن مراکز معاینه فنی خودرو در شهرهای مختلف لبنان مانع از حضور کارکنان در این مراکز شدند.
اعتصاب همچنین باعث تعطیلی مدارس ، دبیرستان ها ، دانشگاه ها و تعداد زیادی از موسسه ها ، شرکت ها و کارگاه ها شده است چرا که دانش آموزان ، کارگران و کارمندان امکان حضور در محل کار و درس را نداشتند.
تعداد زیادی از کارگران و کارمندان در کنار خیابان ها منتظر وسایل نقلیه برای رفتن به محل کاربودند اما موفق نشدند.
اتحادیه مالکان وسائل نقلیه و خودروهای عمومی از دولت لبنان خواسته است تا قرارداد واگذاری مرکز معاینه فنی خودروها به یک شرکت خصوصی را لغو کرده و خود مدیریت آن را برعهده بگیرد.
اعتصاب کنندگان خواستار اجرای جدی تر قانون آمد و شد و جلوگیری از تخلفات و مجازات افراد خاطی به ویژه دارندگان پلاک های عمومی تقلبی و خودروهای شخصی شده اند که به کار آنها لطمه زده است.
«بسام طلیس» رئیس اتحادیه حمل و نقل عمومی لبنان هدف از این اعتصاب و بستن خیابان ها را پایان دادن به وضعیت کنونی معاینه فنی خودروها دانست که عده ای آن را دست مایه تجارت و کسب و کار شخصی کرده اند.
طلیس در یکی از ورودی های جنوبی پایتخت لبنان از دولت این کشور خواست تا در جلسه امروز در این باره تصمیم گیری کند، به ویژه اینکه جلسه امروز کابینه در صورت انتخاب رئیس جمهوری در جلسه روز دوشنبه پارلمان، آخرین نشست این هیات دولت خواهد بود.
وی تاکید کرد: بخش حمل و نقل عمومی لبنان از خواسته های خود هرگز عقب نشینی نخواهد کرد و اگر دولت نخواهد ۵ دقیقه از وقت خود را به این موضوع اختصاص دهد ما اقدام های بیشتری را در دستور کار قرار خواهیم داد.
طلیس خاطرنشان کرد: امیدوارم این موضوع در جلسه امروز دولت لبنان حل شود زیرا اگر دولت احساس مسئولیت نکند، لبنان دچار بحران های بزرگی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.