به گزارش ایرنا، ‌روابط کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی پس از آزمایش های هسته ای سال جاری میلادی این کشور بسیار پرتنش شده و هر روز اخبار مختلفی در خصوص رویارویی احتمالی این کشورها به گوش می رسد.
کره شمالی می گوید که نیروی هوایی آمریکا در حال کار بر روی موشک های کروز مافوق صوت است که در مدت یک ساعت می تواند هر نقطه ای از جهان را هدف قرار دهد.
براساس گزارشی که این کشور منتشر کرده، ممکن است پرتاب این موشک ها باعث این تصور شود که نوعی سلاح هسته ای شلیک شده و همین می تواند آتش یک جنگ اتمی را شعله ور سازد.
گزارش می افزاید: بسیاری از کشورهای جهان از تلاش های آمریکا برای ساخت چنین موشکی ابراز نگرانی کرده و آن را مصداق تولید سلاح های کشتار جمعی دانسته اند.
کره شمالی افزوده است: برخی احتمالا این موشک را در حین پرتاب با یک سلاح اتمی اشتباه خواهند گرفت و درصدد مقابله با آن برخواهند آمد که نتیجه آن در نهایت یک درگیری هسته ای است.
این کشور همچنین سیاست های آمریکا در برابر شبه جزیره کره را خشن و تجاوزکارانه توصیف کرده و آورده است: حضور ناو هسته ای رونالد ریگان این کشور در منطقه در ماه جاری میلادی نشانه هایی از این سیاست خطرناک است.
نیروهای دریایی آمریکا و کره جنوبی همچنین پس از آزمایش هسته ای نهم سپتامبر کره شمالی رزمایش هایی در منطقه برگزار کرده و آن را هشداری به پیونگ یانگ دانسته اند.
در همین حال گزارش ها نشان می دهد که گفت و گوها میان کره جنوبی و آمریکا برای در نظر گرفتن تحریم های جدید علیه کره شمالی در چارچوب شورای امنیت در جریان است.
کره جنوبی و آمریکا از کشورهای جهان خواسته اند هر گونه تحریم را که تصویب شده است علیه کره شمالی اعمال کنند تا این کشور دست از برنامه هسته ای بردارد.
با این وصف گزارش های تشکیلات امنیتی آمریکا نشان می دهد که سیاست این کشور برای جلوگیری از کره شمالی در ساخت سلاح هسته ای با حربه تحریم شکست خورده است.
گزارش های امنیتی آمریکا همچنین تاکید می کند که اگر سالیان سال هم این برخورد ادامه داشته باشد کره شمالی دست از برنامه هسته ای نظامی بر نخواهد داشت مگر اینکه آمریکا مشوق های اقتصادی را برای این کشور در نظر بگیرد و با آن وارد گفت وگو شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.