به گزارش ایسنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در مراسم روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر استانی و تلاشگران عرصه تولید استاندارد همدان، اظهار کرد: در حوزه انجام کار استاندارد در نقطه قابل قبولی نیستیم، در واقع هر کس که عهده‎دار انجام کاری است باید به آن استحکام داده و بدون عیب و نقص آن را انجام دهد که این مفهوم در آیات قرآن مورد تصریح قرار گرفته بنابراین می توان گفت استاندارد همان انجام دادن بی نقص کارهاست.

وی با بیان اینکه در کشور ما سیگار، قلیان و سوسیس و کالباس دارای استاندارد هستند در حالیکه هریک از این اقلام زمینه بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان را ایجاد می‌کنند تصریح کرد: در صنایعی چون هواپیما و اتومبیل استاندارد مستقیما با جان افراد سروکار دارد نمی‌توان استاندارد آنها را نادیده گرفت.

امام جمعه همدان تبیین کرد: صنعت خودروسازی در ایران و کره در یک مقطع زمانی ایجاد شده است اما در کره جنوبی در هر ۱۷ ثانیه یک خودرو از کارخانه بدون عیب و نقص خارج می‌شود در صورتی که در ایران چنین پیشرفتی حاصل نشده است.

وی با تأکید بر اینکه خیانت، دزدی و جرائمی از این دست پیامد عدم رعایت استاندارد و کار بی‎عیب و نقص است خاطرنشان کرد: هر کس در کار، استاندارد را رعایت نکند مرتکب گناه شده است حتی انجام شرایع دینی از جمله نماز و روزه را هم دارای استاندارد است و در صورت عدم رعایت استانداردها در این حوزه، این طاعات نیز مقبول درگاه الوهیت نیست.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: استاندارد تنها مختص صنعتگران نیست بلکه در هر حوزه‌ای باید کار اصولی و بر مبنای استاندارد آن اجرا شود.

وی با بیان اینکه چهار برابر میانگین جهانی در ایران دارو تجویز می‌شود عنوان کرد: این میزان مصرف دارو خارج از استاندارد است و این بیانگر آن است ما در طب، صنعت و موارد دیگر استاندارد درستی نداریم و وضعیت اقتصاد هم که محرز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.