به گزارش تسنیم، محمدباقر الفت دقایقی پیش در حاشیه نخستین همایش ملی صنعت، کارآفرینی و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با حضور نمایندگان ۱۳ استان کشور برگزار شد و خروجی خوبی هم داشت و به دنبال آن هستیم که این رویکرد موفق در سراسر کشور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای در موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و کارآفرینی دارند، افزود: ایشان در این چند سال اخیر بر این مهم تأکید داشتند و باید همگان در جهت تحقق فرامین به حق معظم‌له تلاش کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مصمم است که به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی کند و این مشکلات را با تعامل میان طرفین برطرف کند.

الفت مجری این کار را معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و زیرمجموعه‌های استانی این نهاد معرفی و تصریح کرد: با دستور رئیس قوه قضائیه وظیفه اجرایی این کار به معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه واگذار شده و دستورالعمل‌های آن نیز به زیر مجموعه‌های استانی ابلاغ شده است.

وی افزود: با مشارکت قوه قضائیه و خانه صنعت، معدن و تجارت کمیسیون ۵ نفره حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری فعال شده است که اعضای این کمیسیون شامل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دادستان کل، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و ۲ نفر از طرفین دعوی هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تأکید کرد: به دنبال آن هستیم که به جای تشکیل پرونده قضایی و ایجاد هزینه شاهد صلح و رفع مشکل طرفین واحدهای صنعتی باشیم که یک نمونه موفق آن در خراسان رضوی بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.