به گزارش تسنیم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در همایش فقه حکومتی و تجلیل از سه دهه تلاش‌های علمی مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه برگزاری این برنامه در تجلیل از آیت‌الله مهدوی کنی اقدام مبارکی در حوزه‌های علمیه است اظهار داشت: کسی که برای خدا تحصیل علم کند و به آن عمل و به دیگران تعلیم دهد خداوند در ملکوت مقام و منزلت والایی به او اعطا می‌کند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی از مصادیق روشن این حدیث است افزود: ایشان مدتی در قم تحصیل کردند و مثل طلاب عادی در درس‌ها شرکت و برای خدا تحصیل کرد بدون هیچ سر و صدا و امتیازخواهی با روشی زاهدانه از اساتید بزرگ حوزه بهره مند شد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی از محضر درس آیت‌الله العظمی بروجردی، علامه طباطبایی و امام (ره) بود تصریح کرد: او از تمام این دروس فراگرفت و به آن عمل می‌کرد هم علم می‌آموخت و هم به آن علوم به خاطر خدا عمل می‌کرد.

آیت‌الله مقتدایی به اقدامات و شیوه علمی آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: بعد از علم آموزش اقدام به راه‌اندازی دانشگاهی با جنبه‌های حوزوی کرد و از حوزه‌های علمیه خواست تا مجوزی برای تدریس دروس حوزوی داشتند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی از بعد انقلابی نیز فرد انقلابی تاثیرگذار در نظام بود ایشان همواره همراه و حامی امام (ره) و انقلاب و نیز نسبت به امام (ره) و رهبر انقلاب متواضع بود این روحیه انقلابی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق (ع) نیز این موضوع

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: زحمات و خدمات آیت‌الله مهدوی کنی می‌تواند الگوی مناسبی برای طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه باشد که روش و منش این عالم را الگو قرار دهند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: تنها درس خواندن و استادی کافی نیست بلکه طلاب باید علاوه بر درس خواندن، تربیت کننده مبلغ دینی و مؤثر در نظام الهی و ولایی و انقلابی باشند.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا رسالت خود را برای رساندن پیام و اثرگذاری واقعه عاشورا به حد کامل ایفا کردند اظهار داشت: در دوران بعد از اسارت اوج قدرت بنی‌امیه محبوس بودند اما در عین حال افرادی که می‌توانستند خود را به امام برسانند از دریای بیکران علم امام(ع) بهره بردند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در دوران امام سجاد(ع) علمای زیادی در مدینه بودند افزود: امام سجاد(ع) در دوران حصر شاگردانی تربیت کردند که از شاگردان بارز امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بودند، امام سجاد(ع) ۱۷۲ شاگرد از اصحاب عالم و فقیه تربیت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.