به گزارش ایسنا، به نقل از فرانسه، اتهامات استفن اوبرایان، رئیس امدادرسانی سازمان ملل واکنش بسیار تند آمریکا، انگلیس و فرانسه را در یکی از پرتنش‌ترین نشست‌های شورای امنیت درباره سوریه به دنبال داشت.

روسیه در حال حاضر با فشارهای زیادی در سازمان ملل برای متوقف کردن حملات هوایی به شهر حلب رو به رواست.

اوبرایان گفته بود که از عدم توانایی شورای امنیت برای انجام اقدامات لازم در متوقف کردن جنگ و رنج مردم بسیار ناراحت است.

وی گفت: در حالی که نگرانی از گرسنگی و نبود غذا بیداد می‌کند غیرنظامیان توسط نیروهای سوری و روسی بمباران می‌شوند و اگر از این بمباران‌ها جان به در ببرند فردا از گرسنگی می‌میرند. حلب یک "منطقه کشتار" شده است.

ویتالی چورکین، نماینده سوریه در سازمان ملل اوبرایان را به اظهارات جانبدارانه متهم کرد و گفت: به نظر می‌رسد وی نتوانسته است وقفه حملات هوایی که از طرف روسیه برای انجام اقدامات انسان دوستانه را درک کند.

وی گفت: اگر قرار به موعظه و سخنرانی است می‌توانیم به کلیسا برویم. وی گروه النصره وابسته به القاعده را مسئول شکست طرح آتش بس سازمان ملل برای تخلیه مجروحان از حلب کرد و مقام‌های سازمان ملل را به دلیل عدم رسیدگی هدفمند به این حقایق متهم دانست.

چورکین گفت: بیایید این گونه گزارش نویسی‌ها را که یک روزی تبدیل به داستان خواهند شد، کنار بگذاریم.

نماینده روسیه از سازمان ملل به دلیل شکست در سازماندهی تخلیه مردم از شهر حلب انتقاد کرد و گفت: بسیار متاسفیم که سازمان ملل نتوانست عملیات تخلیه را به درستی انجام دهد. پرسنل سازمان ملل فشار لازم را برای متقاعد کردن حامیان گروه‌های غیرقانونی مسلح در سوریه برای همکاری با امدادرسانان در عرصه میدانی انجام نداده‌اند.

وی علاوه بر انتقاد از تیم سازمان ملل بازیگران و صاحبان نفوذ در میان مبارزان در حلب را به عدم اعمال فشار کافی بر شبه نظامیان برای متوقف کردن جنگ متهم کرد.

چورکین گفت: حامیان خارجی گروه‌های مسلح در حلب نتوانستند یا نخواستند نفوذ جدی بر شبه نظامیان داشته و آنها را متقاعد به توقف تیراندازی‌ها، آزادسازی غیرنظامیان و واگذاری شهر به مردم کنند. شبه نظامیان حلب همچنان به سلاح مجهز می‌شوند آنها در حال حاضر موشک‌های دوش پرتاب دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.