احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تغییرات اخیر صورت گرفته در کابینه دولت، اظهار کرد: اصلاح کابینه حق رئیس جمهور است و طبیعتا در هر مقطعی که آقای رئیس جمهور احساس کنند برای ادامه کار نیاز به همکاران جدیدی دارند می‌توانند اقدام به اصلاح کابینه خود کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز شاهد بودیم در کابینه دولت یازدهم اتفاق بسیار خوبی افتاد و همکاران قبلی کابینه مسیر خوب و اخلاقی پیش گرفته و از حضور در کابینه انصراف دادند.

دبیر کل حزب اراده ملت با اشاره به گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت خانه‌های ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش گفت: ‌ دوستانی که از سمت دولت برای این وزارت خانه‌ها معرفی شده‌اند جزو گزینه‌های اولیه آقای روحانی برای عضویت در کابینه دولت یازدهم بودند که نتوانستند رای اعتماد از مجلس قبل بگیرند اما امروز که ترکیب مجلس تغییر کرده است آقای روحانی مجددا به سمت گزینه‌های مورد نظر خود روی آورده‌اند.

حکیمی‌پور با تاکید بر اینکه با تغییر مجلس باید سلیقه نمایندگان جدید نیز مورد نظر قرار بگیرد اضافه کرد: معرفی افرادی که در گذشته نیز به عنوان وزیر پیشنهادی از سوی دولت مطرح شده بودند هیچ اشکالی ندارد چرا که همانگونه که مشاهده می‌کنید هر مجلس می‌تواند مصوبات ادوار قبلی مجلس را پس از مدتی اصلاح کند و یا تغییر دهد. مجلس دهم نیز می‌تواند با نظر مثبت یا منفی خود درباره وزرای پیشنهادی دولت اظهار نظر کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور با توجه به تغییر مجلس احساس کرده‌اند که همدلی و همراهی بیشتری با نمایندگان مجلس دارند در همین راستا نیز به سمت گزینه‌های مورد علاقه و اولیه خود روی آورده‌اند.

دبیر کل حزب اراده ملت با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید با توجه به اولویت‌های مجلس و همچنین سیاست‌های کلان و مسائل تخصصی در فضایی کاملا کارشناسی با اولویت قرار دادن منافع ملی درباره صلاحیت وزرا تصمیم بگیرند، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود پیش بینی من این است که تغییرات اخیر آخرین تغییرات کابینه دولت یازدهم تا پایان راه خود خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.