به گزارش ایرنا، عباس عراقچی چهارشنبه شب در جریان بازدید از دبیرخانه رویدادهای بین‌ المللی شهرداری مشهد افزود: ایجاد دبیرخانه اختصاصی برای برنامه ‌های بین ‌‌المللی از جمله نشست مدل سازمان‌ همکاری اسلامی اتفاق مبارکی است که باید با برنامه‌ ریزی منسجم، این هزینه ‌ها و خدمات به نحو شایسته مورد بهره ‌برداری قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تمام برنامه ‌های بین ‌المللی شهرداری مشهد دارای پیوست فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه ‌ای است و این نمونه بارز یک برنامه‌ ریزی اصولی، تجربی و علمی می ‌باشد.
وی با اشاره به تنظیم قطعنامه در پایان نشست جوانان اسلامی در مشهد گفت: در تنظیم، تصویب و قرائت این قطعنامه باید نهایت دقت را داشت تا در خروجی آن حتی یک کلمه مغایر با ارزش‌ های اسلامی و سیاست‌ های جمهوری اسلامی ایران نباشد.
عراقچی ادامه داد: برگزاری نشست مزبور در مشهد آغاز ارزشمندی برای استمرار فعالیت ‌های حوزه بین ‌الملل در آستانه رویداد مهم سال ۲۰۱۷ است.
کلانشهر مشهد از سوی آیسسکو به عنوان پایخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی انتخاب شده است.
چهارمین نشست بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی از سلسله همایش های 'مشهد در آستانه سال ۲۰۱۷' از اول آبان ماه در مشهد برگزار شده است.
عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و دکتر طاها اوزهان رئیس کمیسیون امنیت ملی پارلمان ترکیه نیز در این نشست حضور داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.