به گزارش ایرنا به نقل از فرانسه، وزارت کشور فرانسه دیشب (چهارشنبه) اعلام کرد: با انتقال یک هزار و ۳۴۸ پناهجو در روز چهارشنبه (دیروز)، تمامی پنج هزار و ۵۹۶ مهاجر ساکن زاغه ها، اسکان داده شدند.

در بیانیه وزارت کشور فرانسه آمده است که در آخرین روز تخلیه زاغه جنگل، یک هزار و ۲۱۵ بزرگسال با ۳۲ اتوبوس به مراکز جدید اسکان موقت در ۱۱ منطقه در سراسر فرانسه انتقال یافتند؛ حدود ۱۳۳ نفر از پناهجویان کودک و نوجوان نیز به مرکزی مجزا منتقل شدند.
بر پایه این بیانیه، در دو روز گذشته 234 پناهجوی زیر سن قانونی و تنهای ساکن زاغه های کاله به انگلیس منتقل شدند.
وزارت کشور فرانسه همچنین از سرعت گرفتن عملیات تخریب زاغه ها و پایان این عملیات در روزهای آینده خبر داد.
عصر دیروز (چهارشنبه) استانداری «پا دو کاله» اعلام کرد که عملیات تخلیه زاغه جنگل تا ساعات پایانی شب، پایان می یابد.
این در حالی بود که پیشتر گفته می شد این عملیات که از روز دوشنبه آغاز شد یک هفته به طول می انجامد.
همچنین مقامات فرانسه در حالی از انتقال و اسکان مجدد پنج هزار و 596 مهاجر ساکن زاغه های کاله سخن می گویند که شمار ساکنان این منطقه بر پایه برآوردهای غیر رسمی هفت تا 10 هزار نفر اعلام شده بود.
به گزارش ایرنا، فرانسه و انگلیس به موجب معاهده «توکه» که در سال ۲۰۰۳ بین دو کشور به امضا رسید و در سال ۲۰۰۴ میلادی اجرایی شد، در مورد کنترل مرزهای آبی خود متعهد شدند.
فرانسه به پناهجویانی که قصد دارند خود را از مسیر این کشور به انگلیس برسانند، اجازه عبور نمی دهد. همین امر اردوگاه های موقت مهاجران و پناهجویان در بندر کاله را به وجود آورده است و هزاران آواره و مهاجر عمدتا از افغانستان، عراق و سودان جنوبی منتظر فرصتی هستند تا خود را از مسیر دریا یا تونل «مانش» و کامیون هایی که از آن می گذرند، به انگلیس برسانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.