به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلیان کانوی، رییس کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اظهار کرد که این کاندیدا در روز انتخابات در ایالت فلوریدا پیروز خواهد شد.

وی در گفت‌وگوی خود با شبکه خبری سی.بی.اس اظهار کرد: بدون پیروزی در فلوریدا مسیر پیروزی بسیار دشوارتر خواهد بود و از همین‌ رو است که ما در این ایالت پیروز خواهیم شد.

این در حالی است که پیش از این هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در چندین گردهمایی حامیان خود را در ایالت فلوریدا به شرکت در انتخابات زودتر از موعد تشویق کرده است.

در همین حال ترامپ خود پیش از این گفته بود، کاملا اطمینان دارد که ایالت فلوریدا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که هشتم نوامبر برگزار می‌شود، به او رأی خواهد داد.

ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت فلوریدا گفت: باید پای صندوق‌های رأی بیایید و در انتخابات هشتم نوامبر ۲۰۱۶ شرکت کنید.

به گزارش ایسنا، رأی‌گیری پیش از موعد انتخابات در ۵۰ حوزه انتخاباتی ایالت فلوریدا آغاز شده و قرار است طی روزهای آتی در دیگر حوزه‌های انتخاباتی این ایالت نیز دنبال شود.

در همین حال، رأی‌گیری از طریق پستی نیز در هفته‌های گذشته آغاز شده و بیش از یک میلیون رای دهنده فلوریدایی آرای خود را به صندوق‌های رأی پست کرده‌اند.

ایالت فلوریدا نزدیک به ۱۳ میلیون رأی دهنده ثبت شده دارد.

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری رسما روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه آغاز خواهد شد اما رأی‌گیری در شماری از ایالت های این کشور شروع شده و فلوریدا هم امکان شرکت زودهنگام در رای گیری و ریختن آرا به صندوق ها را فراهم کرده است. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رقابت تنگاتنگی میان هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات و دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه وی در این ایالت جریان دارد.

به گزارش ایسنا، پیروزی در فلوریدا می‌تواند نقش مهمی در بیشتر شدن شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.