محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان در مورد لزوم نظارت این شورا بر نمایندگان در طول دوره نمایندگی اظهار کرد: قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، نظارت در دوره نمایندگی را پیش بینی کرده و در هرحال حاضر این قانون اجرایی می‌شود؛ لذا طرح چنین اظهار نظری از سوی یک حقوقدان شورای نگهبان شایسته نیست و به وجهه حقوقی شورای نگهبان آسیب می‌زند.


وی افزود: اینکه نظارت در دوره نمایندگی از سوی شورای نگهبان استمرار دارد، حرف درستی نیست و مبنای قانونی و حقوقی هم ندارد.

وی با اشاره به استناد سخنگوی شورای نگهبان به سیاست‌های کلی انتخابات یادآور شد: ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری در واقع راهنمایی است که باید قوانین دائمی بر اساس آن تدوین شود.

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد سازوکاری غیر از هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برای نظارت در دوره نمایندگی وجود داشته باشد و در واقع این مکانیزم بخواهد تغییر کند باید از مجرای قانونی بگذرد و توسط مجلس به تصویب برسد.

وی تاکید کرد: در اصول طلایی 84 و86 قانون اساسی آزادی اظهارنظر نمایندگان در همه مسائل کشور و مصونیت نمایندگان پیش‌بینی شده و علی‌رغم مناقشه بین برخی صاحب‌نظران حقوقی و خصوصا رئیس قوه قضاییه، این موضوع در قانون نظارت بر رفتار نمایندگان نیز به رسمیت شناخته شده و جای بحث ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.