به گزارش مهر، سرهنگ رضا دولتشاهی ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح کمربند غرب اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۵ آبان طرح اربعین را با افزایش نیروها و تیم های پیاده و گشت خودرویی اجرا می کنیم. در بحث پارکینگ نیز در مرزهای شلمچه و چذابه با ساخت دو پارکینگ جدید ۷۰ درصد مشکلات سال گذشته حل می شود.

وی افزود: خودروهای شخصی، ماشین های مسافربری و اتوبوس ها در پارکینگ ها سازماندهی می شوند. هر پارکینگ در نظر گرفته شده در مرز نیز ظرفیت ۵۰ هزار خودرو را دارد.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: از ۲۰ آبان تا ۵ آذر ماه پایانه تجاری چذابه را به منظور تسهیل در تردد زائران حسینی تعطیل می کنیم. در همین بازه زمانی برای اتوبوس های حامل زائران نیز محدودیت هایی اعمال کردیم که محور ایذه ـ دهدز جزو این محدودیت ها است و محور اهواز ـ اندیمشک را جایگزین می کنیم.

دولتشاهی بیان کرد: تردد کامیون های حمل سوخت عراقی نیز از ۲۰ آبان تا پنجم آذر ماه ممنوع است و ثبت ساعت نمی شوند.

وی عنوان کرد: جاده جدیدی که برای چذابه در نظر داریم که از پارکینگ بستان تا چذابه خواهد بود و تقریبا همه بار ترافیکی به این جاده منتقل می شود. محور قدیم بستان به چذابه هم به صورت یک طرفه از سمت چذابه به بستان در تاریخ ۲۰ آبان تا پنجم آذر استفاده می شود.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: نیروهای مستقر را از ۱۵ آبان مستقر کنیم. در این ایام از نیروهای پلیس راه استان و استان های همجوار استفاده می شود، البته از مرکز به پلیس راه و راهور نیز تعدادی نیرو اختصاص می دهند.

دولتشاهی در پایان گفت: حدود ۲۵ پایگاه انتظامی را در جاده ها مستقر می کنیم که امور مربوط به ترافیکی و انتظامی را انجام می دهند. البته راهور جاده ای در ساعات شب نیز در جاده ها مستقر می شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.