به گزارش مهر، علیرضا زاهدیان بعد از ظهر چهارشنبه در همایش «روز آمار و برنامه‌ریزی» با انتقاد از ارائه آمارهای نادرست در برخی موارد در جامعه اظهار داشت: گاهی آمارهای ضد و نقیصی پیرامون ازدواج و طلاق ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس آمار مراجع رسمی و صحیح شمار ازدواج در کشور رو به کاهش است، بر لزوم شفاف‌سازی در امر آمار و اطلاع‌رسانی آماری در جامعه تاکید کرد.

زاهدیان با تاکید بر استفاده از آمار و ارقام صحیح در برنامه‌ریزی‌ها عنوان کرد: متاسفانه تعداد بیکاران رشته تحصیلی آمار در کشور از تعداد بیکاران سایر رشته ها بیشتر است.

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار کشور بابیان اینکه در آینده ای نزدیک بازار کار فارغ‌التحصیلان این رشته وضعیت بهتری خواهد داشت، به ارائه آمارهای نادرست در جامعه اشاره و عنوان کرد: متاسفانه ارائه آمار نادرست ضمن ایجاد آشفتگی در جامعه، اتکای مردم به خرافات و اطلاعات نادرست و سردرگمی را افزایش می‌دهد.

زاهدیان با تاکیدبر اینکه باید در مقابل این رفتارها واکنش نشان داد، گفت: باید به صورت قانونی در مقابل چنین اقداماتی ایستاد و از بروز بیش‌از پیش شایعات و ترویج اطلاعات نادرست جلوگیری کرد.

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار کشور افزایش سوادآماری مردم را از راهکارهای موثر در زمینه پیشگیری از رواج اطلاعات نادرست در جامعه برشمرد و عنوان کرد: انجام این کار به صرف هزینه و وقت نیاز دارد.

وی با تاکیدبر تقویت سواد آماری در جامعه آماری عنوان کرد: جامعه آماری کشور باید به درستی و به صورت کامل با اعداد و ارقام آماری آشنا باشند.

زاهدیان از مشارکت ۵۰ درصدی مردم در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ۹۵ سخن گفت و افزود: رکورد بسیار خوبی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن برای ایران به وجود آمد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.