به گزارش ایسنا، غلامرضا عباس‌پاشا در مراسم بزرگداشت روز سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی اظهار کرد: در سال ۹۳ با ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی و ۱۴۷۰ میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شدیم.

وی به بار مالی ناشی از بیمه رایگان همگانی و همگامی با طرح تحول و خرید خدمات از طریق ارزش نسبی و اجرای سطح ۲ و ۳ بیمه روستاییان اشاره کرد و گفت: در مجوع با بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی وارد سال ۹۴ شدیم.

پاشا با بیان اینکه پیش بینی بودجه‌ای ما در سال ۹۴، ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، در حالی که عملکرد بودجه‌ای ما ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شد، افزود: در این شرایط منابع مصوب ما ۹۰۰۰ میلیارد تومان تعیین شد که چالش ایجاد کرد و با کسری ۳۶۰۰ میلیارد تومانی مواجه شدیم و با محاسبه بدهی‌های سنواتی ما به کسری ۵۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران به بار هزینه‌ای ناشی از رشد ۲۷ درصدی بیمه همگانی، رشد و ارتقای خدمات ۴۶ درصدی بیمه روستاییان، رشد شش درصدی بیمه سایر اقشار اشاره کرد و گفت: ما با کسری ۵۷۰۰ میلیارد تومانی وارد سال ۹۵ شدیم.

وی ادامه داد:پیش بینی بودجه‌ای ما در سال ۹۵، ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان بود، اما به ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت و ما را با چالش بیشتری مواجه کرد. پیش بینی می‌کنیم در سال ۱۳۹۵، از محل طرح بیمه همگانی ۲۹۰۰ و از محل بیمه روستایی ۲۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشیم. در این دو صندوق چالش جدی سرانه‌ای داریم.

پاشا با اشاره به پیش بینی کسری بودجه ۷۰۰۰ میلیارد تومانی در سال ۹۶ اظهار کرد: امیدواریم با طرح انتشار اوراق که از دو هفته آینده قول عملیاتی شدن آن در فاز اول به میزان ۲۰۰۰ میلیارد تومان داده شده و در حال انجام است بتوانیم بخشی از بدهی های خود را با مراکز تسویه کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.