به گزارش ایرنا زخمی شدن دو نظامی آمریکایی در افغانستان، کشته شدن ۳۷ عضو گروه طالبان در مناطق مختلف این کشور، تاکید ریاست جمهوری بر محاکمه عاملان کشتار غیرنظامیان در استان «غور»، واکنش طالبان نسبت به قتل عام در غور، زخمی شدن ۱۲ غیرنظامی در «پکتیکا»، مسدود شدن بزرگراه کابل - قندهار در «میدان وردک»، رویدادهای مهم روز چهارشنبه افغانستان است.

**«ناتو» زخمی شدن ۲ نظامی خود در انفجار بگرام را تائید کرد
«چارلز کلیولند» سخنگوی نظامیان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه تائید کرد که دو سرباز آنان در حمله انتحاری در شهرستان «بگرامی» استان «پروان» زخمی شدند.
وی به برخی رسانه ها گفته است که انفجار روز گذشته رخ داد و دو نظامی آمریکایی در این انفجار زخمی شدند.
سخنگوی ناتو گفته است حمله راکتی نیز به فرودگاه بگرام انجام شد که پیش از اصابت این راکت ها به هدف، در هوا از بین برده شد.

**کشته شدن 37 عضو گروه طالبان در افغانستان
وزارت دفاع افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ۳۷ عضو گروه طالبان در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.
در این بیانیه آمده است در این درگیری ها دو فرمانده محلی طالبان به نام های ملا «قاسم» و ملا «بلال» نیز کشته شده و تعدادی سلاح و مقداری مهمات این گروه نیز بدست نیروهای ارتش افتاد.
وزارت دفاع افغانستان گفته است که در این مدت ۱۲ سرباز ارتش کشته شده اند.

**تاکید ریاست جمهوری بر محاکمه عاملان کشتار غیرنظامیان در غور
ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به کشته شدن 36 غیر نظامی در استان «غور» به دست گروهک تروریستی داعش اعلام کرد که جنایت های تروریست ها در ماه های اخیر افزایش یافته و پرونده جنایت آنان قطورتر می شود.
ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این افراد روزی در دادگاه به عنوان جنایت کاران جنگی محاکمه خواهند شد.

**طالبان دست داشتن در کشتن غیر نظامیان در استان «غور» را رد کرد
گروه طالبان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شماری افراد مسلح ناشناس، غیرنظامیان را در استان غور هدف قرار داده که بیش از 30 تن را کشته و یا زخمی کرده اند.
طالبان در این بیانیه افزوده است که گروه طالبان در این درگیری دست ندارد و به افراد خود در این استان دستور داده است عاملان این جنایت را دستگیر و به مجازات برسانند.

**انفجار در «پکتیکا» ۱۲ زخمی برجای گذاشت
«عبدالروف مسعود» یک مقام پلیس در استان پکتیکای افغانستان اعلام کرد که صبح امروز انفجاری در مرکز این استان رخ داد که 12 نفر بر اثر آن زخمی شدند.
وی افزود: انفجار صبح امروز در چهار راه «شهیدان» از بر اثر انفجار بمب جاسازی شده رخ داد و زخمی های این رویداد به بیمارستان انتقال داده شده و تحت درمان قرار دارد.
به گفته وی وضعیت زخمی ها خوب است. تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

** مسدود شدن شاهراه کابل- قندهار بر اثر درگیری طالبان و نیروهای افغان
«عبدالرحمان منگل» سخنگوی استانداری میدان وردک افغانستان اعلام کرد که شاهراه کابل- قندهار بر اثر درگیری طالبان و نیروهای افغان در استان «میدان وردک» مسدود شد.
منگل گفت که طالبان در چند منطقه بر پاسگاه های نیروهای پلیس حمله کردند و در جریان این درگیری ها بزرگراه مسدود شد.
وی گفت که در این درگیری ها به نیروهای افغان آسیب نرسید و عملیات نیروهای افغان برای پاکسازی و بازگشایی این بزرگراه ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.