به گزارش ایرنا، این اسناد در خاتمه ششمین نشست کمیته مشترک راهبردی همکاری های کشاورزی دو کشور و اولین همایش کاری ایران و ترکیه در حوزه کشاورزی امضا شد.
سند همکاری در زمینه قرنطینه دامی از سوی محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و فاروق چلیک وزیر کشاورزی، غذا و دامداری ترکیه و پروتکل مربوط به نشست کمیته مشترک نیز از سوی معاونان وزرای کشاورزی دو کشور امضا شد.
محمود حجتی طی سخنانی در مراسم امضای این اسناد ، گفت و گوهای دو جانبه خود با وزیر کشاورزی ترکیه در دو روز اخیر و مذاکرات بین هیات های دو کشور و همچنین فعالان اقتصادی را مثبت و سازنده خواند و گفت: چشم انداز همکاری ها در حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت های بسیار بزرگ در دو کشور و اراده سیاسی برای توسعه، بسیار امیدوار کننده است.
حجتی گفت: نگاه راهبردی بین دو طرف در خصوص اینکه دو کشور در حوزه اقتصادی می توانند مکمل یکدیگر شوند، وجود دارد و امضای سه سند در ظرف کمتر از شش ماه خود نشاندهنده عزم راسخ برای توسعه همکاریهاست.
فاروق چلیک وزیر کشاورزی ترکیه نیز گفت: بخش کشاورزی دو کشور باید سهم مناسبی را از هدف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بخود اختصاص دهند.
چلیک فرایند همکاریهای دو کشور در همه حوزه ها از جمله کشاورزی را خوب ولی ناکافی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: با عزمی که در دو طرف برای گسترش همکاریها وجود دارد، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در همه حوزه ها از جمله کشاورزی باشیم.
حجتی روز گذشته در راس یک هیات از مسئولان و فعالان کشاورزی وارد ترکیه شده است.
حجتی روز گذشته در اولین همایش کاری ایران و ترکیه در عرصه کشاورزی که با شرکت حدود 150 تن از فعالان اقتصادی ایران و ترکیه در محل اتحادیه اتاقها و بورس های ترکیه برگزار شد، شرکت کرد.
او بعد از این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تلاش وزارتخانه متبوعش برای گذار به صادرات برند سازی شده به جای صادرات خام محصولات کشاورزی سخن گفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.