سایت تدبیر ۲۴ در یادداشت خود نوشت: این سایت خبری روز چهارشنبه به نقل از محسن غرویان به عنوان استاد حوزه و دانشگاه آورده است: طی روز‌های گذشته فراکسیون زنان در مجلس دهم نامه‌ای در پی تغییرات کابینه به رئیس‌جمهور ارسال کردند و در این نامه نمایندگان زن مجلس خواستار به کارگیری زنان توانمند و متخصص کشور در امور اجرایی و پست‌های کلیدی و کلان کشورشدند.
به همین منظور درباره نقش و حضورحداکثری زنان در پست‌های سازمانی و کلیدی باید اذعان داشت، ملاک در مسئولیت‌های دولتی و حکومتی توانایی هر چه بیشتر آن فرد است؛ در برخی از پست‌ها توانایی مردان بیش از زنان است و در برخی دیگر توانایی زنان بیش از مردان است، این تجربه به جوامع بشری ثابت شده است، به‌طور مثال پست‌های مربوط به پرستاری با روحیات زنان سازگاری بیشتری دارد، چراکه در این نوع از مشاغل زنان کار آمدی بیشتری هم دارند. بنابراین در نظام فقهی و اسلامی جمهوری اسلامی صرف نظر از مرد یا زن بودن نکته نخست توانایی فرد است. نکته دیگر آنکه تناسب روحیات زنان و مردان در مشاغل مختلف متفاوت است و به همین دلیل به این نکته توجه بسیار زیادی می‌شود. اگر این تناسب و روحیات زنان در مشاغل گوناگون کشف و محفوظ نگاه داشته شود باید از زنان متناسب با روحیات و ویژگی‌های شخصیتی آنها در پست‌ها و جایگاه‌های مختلف بهره گرفت.
در نظام جمهوری اسلامی برای به‌کار گرفتن زنان درمناصب مختلف منعی وجود ندارد چراکه حتی در قوه قضائیه نیز زنانی به عنوان بازرس و مسئول اجرای احکام خدمت می‌کنند، به‌ویژه در مسائل نزاع‌های خانوادگی و اختلافاتی که میان زن و شوهر به وجود می‌آید در دستگاه قضائی بسیاری از دادرس‌ها زنان هستند. بنابراین در قوه قضائیه و قوه مقننه عملا شاهد حضور زنان هستیم. گرچه در سطوح مختلف اجرایی باز هم می‌توان شاهد مدیریت زنان در دستگاه‌های مختلف قوه مجریه بود. برای حضور و به کارگیری زنان در امور مختلف حتی در مناصب مهم و کلیدی، از منظر مبانی فقهی نیز منعی وجود ندارد. بنابراین این انتظار زنان کشور و نماینده‌های زن در مجلس بجاست که رئیس‌جمهور به‌طور حداکثری از ظرفیت زنان توانمند و متخصص کشور در امور گوناگون مدیریت بهره ببرد.
مساله دیگری وجود دارد تحت این عنوان که زنان می‌توانند به شکل محسوس‌تر و در پست‌های کلیدی و کلان کشور خدمت کنند یا اینکه آیا رجل سیاسی تنها باید به مردان اختصاص داشته باشد یا شامل هم مردان و زنان نیز می‌شود؟ باید اذعان داشت رجل سیاسی دلالت بر جنسیت ندارد بلکه رجل سیاسی به مفهوم شخصیت سیاسی است. شخصیت و در مجموع می‌تواند مردان و زنان را در بر بگیرد. به‌طور مثال در روایات آمده است مردی از امام صادق(ع) سوالی پرسید؛ مترجمان که این کلمه را ترجمه می‌کنند مردی را به مفهوم فرد یا شخص ترجمه می‌کنند، حال این فرد مرد باشد یا زن تفاوتی ندارد.
منظور از رجل سیاسی فرد است. در نهایت رجل سیاسی می‌تواند زنی باشد که توانایی نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری را هم دارد. به همین دلیل گفته می‌شود که رجل سیاسی به جنسیت خاصی اشاره نداشته یا دلالت بر مرد یا زن بودن ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.